Performancing Metrics

ارتفاع آب‌های زیرزمینی در برخی مناطق بیش از ۵۰ متر افت کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 357097
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 15:16
سخنگوی کمیسیون کشاورزی در زنجان:
سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون کشاورزی با رئیس سازمان محیط زیست گفت: ارتفاع آب‌های زیرزمینی در برخی مناطق بیشتر از ۵۰ متر افت کرده است.

اتاق خبر: سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون کشاورزی با رئیس سازمان محیط زیست گفت: ارتفاع آب‌های زیرزمینی در برخی مناطق بیشتر از ۵۰ متر افت کرده است.

علی وقف‌چی با اشاره به جلسه شامگاه یکشنبه کمیسیون کشاورزی با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: در این جلسه رئیس سازمان محیط زیست بیشتر در رابطه با مسائل تهدید کننده محیط زیست گزارشاتی را به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که ابتکار به آن پرداخت بحث ریزگردها بود که استان‌ها مختلف را با آن درگیر کرده و برای مردم مشکل‌ساز شده است که به صورت جدی بر روی آن بحث کردیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی خشک شدن تعدادی از تالاب‌ها را از نکات مطرح در جلسه کمیسیون کشاورزی با رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد و گفت: آب‌های زیرزمینی که در چند سال گذشته ارتفاع‌ آنها حتی در برخی مناطق بالاتر از 50 متر افت کرده است از جمله مواردی بود که رئیس سازمان محیط زیست در مورد آن با نمایندگان بحث داشت.

وی با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون کشاورزی نیز نکاتی را در مورد ظرفیت مراتع و چراگاه‌ها در ارتباط با دام کشور ارائه کردند عنوان کرد: آلودگی هوای تهران و دیگر کلانشهرها نیز از جمله بحث‌هایی بود که با رئیس سازمان محیط زیست به تبادل نظر گذاشته شد.

وقف‌چی با اشاره به نتایج و خروجی جلسه نمایندگان کمیسیون کشاورزی با رئیس سازمان محیط زیست ابراز کرد: قرار شد با تعامل و هم‌فکری بیشتر تلاش شود دولت و مجلس در مورد مسائل زیست محیطی خلأهای قانونی را در این زمینه برطرف کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اعلام آمادگی کردند که اگر در زمینه مسائل زیست محیطی نیاز به ارائه طرح‌ها و لوایح فوری  وجود داشته باشد که دولت می‌تواند به مجلس ارائه دهد این کمیسیون در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به برطرف کردن مشکلات محیط زیست همراه با دولت تلاش کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: نظر خود بنده این است که آن چیزی که کشور ما را در زمینه‌های مختلف تهدید می‌کند بحث‌های فرهنگی و عدم پایبندی به حقوق اسلامی و آموزه‌های دینی در ارتباط با مسائل زیست محیطی، برخورد با طبیعت و حیوانات است که در این گونه مسائل کارهای اساسی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تمام ملت ایران محیط زیست را هم برای خود و آیندگان حفظ کنند چرا که محیط زیست سرمایه اصلی آیندگان این کشور است.

منبع: تسنیم 

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید