Performancing Metrics

حقوق های نامتعارف بیماری مزمنی که پنهان مانده بود | اتاق خبر
کد خبر: 357879
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 06:10
واعظ موسوی:
رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم گفت: معضل فیش های حقوقی به عنوان یک بیماری مزمن در گذشته بوده و پنهان مانده بود که به تازگی برخی از آن موارد سرباز کرده و روشن شده است.

اتاق خبر: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی تاکید کرد: این حقوق های نامتعارف و نجومی ریشه دار بوده و مربوط به یک دولت و یک سال و دو سال هم نیست بلکه همیشه به عنوان یک زخم مزمن در پیکره نظام اسلامی بوده است.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این معضل بیشتر در موسسات و نهادهایی است که به صورت هیات مدیره ای و داخلی اداره می شوند و متاسفانه در بخش های مختلف موجب نگرانی مردم شده است.
واعظ موسوی گفت: رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه همراه با خواسته های اکید مردم برای برخورد با کسانی که حقوق مردم را پایمال کرده و قانون را مراعات نکرده اند، اعلام موضع کرده و امید است همانگونه که رئیس جمهوری در بیانیه خود اعلام کردند، با آنها برخورد شود.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقابله با این معضلات نیاز به قانون قوی دارد، گفت: همانگونه که دکتر روحانی بارها تاکید و در بیانیه خود نیز تصریح کرده اند، نظام اسلامی با هیچ کس عهد اخوت نبسته و در برابر بی قانونی ها خواهد ایستاد.
واعظ موسوی بیان داشت: نوع مواجهه دولت با این مساله نیز تاکنون بسیار خوب و قوی بود.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داد: دولت و مجلس با تصویب قوانین مورد نیاز خود، با متخلفان برخورد و برای جلوگیری از بروز چنین حوادث و تخلفاتی، قوانین خوبی را تصویب و به مرحله اجرا بگذارند.
وی ادامه داد: مردم با مشاهده برخی فیش های حقوقی، ممکن است نسبت به برخی مدیران نظام بدبین شوند و مسئولان باید با اقدامات جدی و فعالانه خود، اجازه سلب اعتماد مردم از مسئولان نظام را ندهند.
واعظ موسوی خطاب به مردم نیز گفت: تعداد اندکی از مدیران و افراد تخلف کردند ولی بیشتر مسئولان و کارگزاران نظام افراد خدوم و پاکدستی هستند و باید شان این افراد حفظ شود.
وی گفت: متاسفانه تعداد محدودی از متخلفان باعث خدشه دار کردن مدیران خدوم نظام شده و این اعتماد سلب شده باید بازگردد.
واعظ موسوی با تقدیر از موضع گیری شفاف مسئولان نظام گفت: حمایت های رهبر معظم انقلاب موجب دلگرمی مردم و مسئولان در برخورد با این قضیه شده است و امید است دولت با همین جدیت با این پدیده شوم برخورد کند.
رئیس جمهوری در بیانیه ای خطاب به ملت شریف ایران در مورد حقوق های نامتعارف برخی مدیران گفت: حساسیت افکار عمومی و رسانه ها به پرداخت های نامتعارف قابل ستایش است، دولت از این فرصت برای ساماندهی 'نظام شفافیت اطلاعات' بهره خواهد برد.
وی تاکید کرد: با کسی عقد اخوت نبسته ام؛مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کن شدن ادامه می دهیم.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید