Performancing Metrics

افزایش 34درصدی آبدهی رودخانه های مازندران | اتاق خبر
کد خبر: 358087
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 04:39
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت که متوسط آبدهی رودخانه های استان در 9ماه سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل به طور متوسط 34درصد بیشتر شده است .

اتاق خبر:سال آبی مهر ماه آغاز می شود . ابرهیم یخکشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به جزء رودخانه هراز که آبدهی آن پنج درصد کمتر شد ، دیگر رودخانه های استان افزایش قابل توجهی در آبدهی داشته اند.
وی ادامه داد : آبدهی رودخانه های تلار و بابلرود در سال آبی جاری تا پایان خرداد امسال 100 درصد ، نکارود 68 درصد، چشمه کیله و سردآبرود هم بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
یخکشی گفت : همچنین از ابتدای ماه مهر سال پیش تا پایان خرداد امسال 580 میلی متر بارندگی در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل 20 درصد بیشتر است .
مازندران 120 رودخانه اصلی و فرعی به طول هشت هزار کیلومتر دارد. حدود 460 هزار هکتار از زمین های کشاورزی و باغی استان به روش های مختلف از جمله ایجاد سردهنه با آب رودخانه ها آبیاری می شود.
مازندران دارای دو سد بزرگ شهید رجایی و البرز و هشت سد کوچک با ظرفیت 324 میلیون مترمکعب است که امسال به طور میانگین 85 درصد ظرفیتشان پر شد.
800 قطعه آببندان با ظرفیت 350 میلیون متر مکعب هم در مازندران وجود دارد که از مهم ترین منابع تامین آب شالیزارهای استان است.
بر اساس اعلام آب منطقه ای امسال 96 درصد از ظرفیت این آببندان ها نیز پر شد.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید