Performancing Metrics

3 میلیون مترمکعب آب برای آبیاری زمین های کشاورزی در رودخانه قمرود قم جاری شد | اتاق خبر
کد خبر: 359138
تاریخ انتشار: 24 تیر 1395 - 13:32
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم گفت: 3 میلیون مترمکعب آب با دبی 7 مترمکعب در ثانیه از سد 15 خرداد برای استفاده کشاورزان و حفظ باغ های انار استان در رودخانه قمرود قم جاری شد.

اتاق خبر:احمد حاج حسینی مسگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه این آب در 16 تیرماه سال جاری رهاسازی شد، بیان کرد: این حجم آب در راستای جلوگیری از خشک شدن درختان انار استان قم با سیاست گذاری استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، نظام صنفی کشاورزان استان و شرکت آب منطقه ای قم انجام شد و 21 تیرماه سال جاری جلوی جریان آب بسته شد در حالی که آب همچنان در رودخانه جاری است.
وی افزود: رهاسازی آب از سد 15 خرداد هر سال با درخواست کشاورزان باغ های پایین دست استان قم که از حقابه های رودخانه استفاده می کنند رهاسازی می شود و امسال نیز به تبع آن جاری شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم با اشاره به کمبود آب و فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف گفت: این آب در صورت تامین نیاز آب شرب استان قم، برای جلوگیری از خسارات قابل توجه به کشاورزان و حفظ باغ های استان قم و حفاظت از محیط زیست جاری می شود.
حاج حسینی مسگر ادامه داد: این حق کشاورزان استان است که در تابستان و گرمای شدید از این آب که جاری شده است برای جلوگیری از خشک شدن باغ های خویش بهره مند شوند، تا یک سال نیاز کشاورزان را برطرف می کند.
میزان حجم آب موجود در سد 15 خرداد استان قم هم اکنون 42 میلیون متر مکعب است که این مقدار آب از محل آب انتقالی سرشاخه های دز به قمرود ذخیره شده است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید