Performancing Metrics

شرایط برای پرواز به ترکیه امن نیست | اتاق خبر
کد خبر: 359702
تاریخ انتشار: 27 تیر 1395 - 09:08
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه‌های ترکیه برای برقراری پروازها اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: شرایط برای پرواز در ترکیه مطمئن نیست.

اتاق خبر: سعید اکبری با اشاره به برگزاری نشست اضطراری شورای معاونین شرکت فرودگاه‌ها در خصوص کودتای نظامی ترکیه و چگونگی انجام پروازها در این شرایط از فرودگاه‌های ایران گفت: ترکیه برای انجام پروازها در این کشور اعلام آمادگی کرده است اما در فرودگاه‌های آتاتورک و استانبول هیچ پروازی صورت نمی‌گیرد و در فرودگاه «سبیها» در نزدیکی استانبول نیز تنها پروازهای ترکیه‌ای برقرار است.

وی با ابراز نگرانی برای مسافران ایرانی که در آنکارا و استانبول به سر می‌برند، عنوان کرد: مسئولیت بازگرداندن مسافران ایرانی از ترکیه برعهده شرکت‌های هواپیمایی است. قاعدتا این شرکت‌ها تمهیداتی برای برگرداندن مسافران اندیشیده‌اند اما شرایط در ترکیه عادی نیست و نمی‌توان پرواز با اطمینان کامل انجام داد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: این امکان وجود دارد که تعدادی هواپیمای بدون مسافر به سمت فرودگاه سبیها با هدف بازگرداندن مسافران ایرانی پرواز کنند. البته تاکنون با یک پرواز تعدادی از هموطنان به فرودگاه تبریز آورده شدند.

اکبری ادامه داد: با وجود اعلام آمادگی فرودگاه‌های ترکیه برای برقراری پروازها، هیچ یک از ایرلاین‌های ایرانی، قطری و اماراتی از این موضوع استقبال نکردند. برقراری پروازهای مجدد به کشور ترکیه به اوضاع ترکیه بستگی دارد.

به گفته وی اخبار ضد و نقیضی از اوضاع و شرایط کشور ترکیه به گوش می‌رسد اما امیدواریم که پروازها به زودی برقرار شود و مسافران ایرانی در کشور از شرایط بلاتکلیفی خارج شوند.

منیع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید