Performancing Metrics

تعداد اتحادیه های صنفی اصفهان از ۱۰۴ به ۹۷ اتحادیه کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 360336
تاریخ انتشار: 29 تیر 1395 - 12:33
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: اخیرا اتحادیه مهمانپذیران و هتلداران اصفهان در یکدیگر ادغام شدند و صنایع مسگری نیز با قدمت نیم قرن در دو اتحادیه صنایع استیل و صنایع دستی به ادغام درآمد .

به گزارش اتاق خبر، سیدمحمدرضا پاک نژاد درباره مصوبه هیات نظارت مبنی بر ادغام اتحادیه های صنفی همگن، فاقد بنیه مالی و حدنصاب کافی اظهار داشت: وجود اتحادیه های کوچک به نفع اصناف نیست و ادغام این اتحادیه های کوچک در اتحادیه های بزرگ ضروری است.  

وی با بیان این که کاهش تعداد اتحادیه های صنفی در اقتدار نظام صنفی موثر است،گفت: هر چقدر مدیریت یک اتحادیه قوی تر باشد، توانایی صنفی آن اتحادیه بالاتر خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در عین حال این نکته را مورد اشاره قرار داد که برخی از روسای اتحادیه های صنفی فاقد دانش روز و ناکارآمد هستند و ضرورت دارد که از نیروهای جوان و آشنا به مدیریت روز کسب و کار استفاده شود.   

وی درباره واکنش روسای اتحادیه های صنفی اصفهان به موضوع ادغام اتحادیه های همگن گفت: آن دسته از اتحادیه های که دارای قدمت دیرینه هستند و مدیریت ناکارآمدی داشتند، از بابت ادغام نگران و ناراحت هستند.

پاک نژاد ضمن اعلام اینکه با ادغام صنوف همگن، تعداد اتحادیه های صنفی در اصفهان از۱۰۴ به ۹۷ اتحادیه رسید،افزود: اخیرا اتحادیه مهمانپذیران و هتلداران اصفهان در یکدیگر ادغام شدند و صنایع مسگری نیز با قدمت نیم قرن در دو اتحادیه صنایع استیل و صنایع دستی به ادغام درآمد .

وی همچنین از طرح ادغام اغذیه فروشان و پیتزافروشان و همچنین ادغام اتحادیه چادردوزان به دلیل نبود حدنصاب کافی در اتحادیه همگن خود و اتحادیه ماشین های دوخت و چرخ های خیاطی در دو اتحادیه لوازم خانگی و خرازی خبر داد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در مورد واکنش صنوف اصفهان به ادغام نیز گفت: اگرچه در ابتدا نگرانی های مقطعی پیش آمد اما در نهایت همه پذیرفتند که اداره صنف، مدیریت کارآمد  و به روز را می طلبد.

منبع: اتاق اصناف ایران

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید