Performancing Metrics

رویکرد دولت جدید ایران موجب گسترش روابط با دنیا شده است | اتاق خبر
کد خبر: 361581
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1395 - 10:22
شهردار شهر ساحلی مونته سیلوانو ایتالیا گفت: رویکرد جدید دولت ایران در تعامل بین المللی، موجب گسترش روابط تهران با کشورهای دنیا شده است.

اتاق خبر: « فرانچسکو مورانیو» دوشنبه شب در ضیافت شام مسئولان شهرستان ساری در مجتمع تجاری و گردشگری دنیا آرزو، افزود: به خاطر این رویکرد، مسئولان ایتالیایی هم علاقه مند هستند سرعت ارتباطات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهند.
وی گفت: روابط و همکاری میان ایتالیا و ایران چند سالی به دلایلی کاهش یافت و میان دو کشور فاصله افتاد که واقعی نبود، اما در 2 سال اخیر ارتباطات سیاسی و تجاری میان دو کشور از سر گرفته شده است.
شهردار مونته سیلوانو افزود: هم اکنون فرصت خوبی در اختیار دو کشور قرار دارد تا فاصله های قبلی را از میان ببرند و اشتراکات فرهنگی و تاریخی را بیشتر تبیین کنند.
وی تصریح کرد: در دو سال اخیر خبرهای ناسالم علیه ایران کم شده است و امروز خبرهای واقعی در مورد ایران را می شنویم که مایه خوشحالی است.
مورانیو با بیان اینکه صنعتگران ایتالیایی آماده گسترش روابط تجاری با ایران هستند، گفت: من به عنوان یکی از نمایندگان دولت ایتالیا وظیفه دارم تا ظرفیت های شهر ساری را به اطلاع سرمایه گذاران ایتالیا برسانم.
وی افزود: به طور یقین تا 2 ماه آینده هیاتی از گردشگران و سرمایه گذاران اقتصادی را به شهر ساری خواهم آورد برای این که اعتقاد دارم بیشترین فعالیت را برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرهای ساحلی و رودخانه ای مانند ساری می توان انجام داد که علاوه بر طبیعت زیبا، دارای میراث فرهنگی و تاریخی و صنعت گردشگری است.
شهردار مونته سیلوانو، اخلاق نیکو و مهمان نوازی مردم ایران از جمله شهر ساری را از ویژگی های قابل توجه دانست و گفت: این مقوله انسانی هم ما را تشویق به گسترش ارتباطات میان مردم ایتالیا با ایران می کند.
وی افزود: شهر ساری به لحاظ ظرفیت های توسعه ای جوان و قابل رشد است و در بازدیدهای میدانی از پروژه های شهری متوجه شدم که ایده های گردشگری خوبی در این شهر در حال اجراست.
مورانیو همچنین ویژگی های شهر مونته سیلوانو را برای حاضران تشریح کرد و گفت که این شهر دارای پنج کیلومتر ساحل در دریای مدیترانه است و جمیعت شناور آن در فصل تابستان با حضور گردشگران تا 110 هزار نفر می رسد.
وی افزود: حدود چهار هزار اتاق در هتل های شهر ساحلی مونته سیلوانو وجود دارد.
شهردار شهر مونته سیلوانو به همراه رئیس و اعضای کابینه شهری آن روز دوشنبه به ساری سفر کردند و پیش از شرکت در ضیافت شام به بازدید چند منطقه گردشگری، میراث تاریخی و فرهنگی این شهر رفتند.
در ضیافت شام این هیات، فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر سای و شهردار هم ظرفیت های مرکز مازندران را در بخش های مختلف گردشگری، کشاورزی و صنعتی برای طرف خارجی تشریح کردند.
در پایان این ضیافت شهرداران ساری و مونته سیلوانو ایتالیا، تفاهمنامه بررسی و ارزیابی موقعیت اقتصادی، فرهنگی و گردشگری را امضا کردند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید