Performancing Metrics

تولید هندوانه مکعبی و شش وجهی در البرز | اتاق خبر
کد خبر: 361968
تاریخ انتشار: 7 مرداد 1395 - 20:45
عضو هیئت علمی و مدیر گروه فنی و ماشین های کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)مشکین دشت فردیس گفت: با تلاش دانشجویان مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برای نخستین بار در مرکز آموزش جهادکشاورزی کشور هندوانه با اشکال هندسی، مکعبی و شش وجهی تولید شد.

اتاق خبر: مرتضی ملک یارند در حاشیه تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)مشکین دشت فردیس، افزود: این طرح که به صورت کارآموزی وکار در حین تحصیل با هدف کارآفرینی و اشتغال زایی انجام شده، با ارائه شکل جدید محصول امکان ایجاد بازار جدیدی برای محصولات سنتی فراهم می آورد.
وی ادامه داد: شکل هر میوه از جمله هندوانه علاوه بر جنبه مشتری پسندی از عوامل مهم حین نگهداری و آسیب پذیری محصول می باشد که شکل طبیعی هندوانه شبه کروی است اما ان شکل به ویژه هنگامی که محصول روی هم چیده می شود بیشترین فضای خالی وحداکثر تمرکز تنش نقطه ای را دارد.
یارند افزود: این فضای خالی علاوه بر هدردادن جای نگهداری در انبار سبب می شود تا با هر بار بازشدن درب سردخانه با جابجا شدن این هوا انرژی زیادی صرف خنک کردن مجدد آن شود همچنین به علت شکل کروی تماس بین هندوانه ها فقط در یک نقطه صورت می گیرد که این امر سبب تمرکز تنش در یک نقطه می شود و امکان آسیب دیدگی و لهیدگی در آنرا افزایش می دهد.
عضو هیئت علمی و مدیر گروه فنی و ماشین های کشاورزی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)مشکین دشت فردیس گفت: پرورش ها هندوانه با اشکال هندسی می توانند تا حدی زیادی این مشکل را رفع کند کما اینکه در ژاپن تجربه تولید هندوانه مکعبی شکل وجود داشته است.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید