Performancing Metrics

نمی‌دانم دلیل سازمان لیگ برای انتشار قراردادها چیست | اتاق خبر
کد خبر: 363272
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395 - 20:15
خطیبی:
وی می‌گوید نمی‌دانم هدف سازمان لیگ از انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان چیست.

رسول خطيبي

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رسول خطیبی که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، اظهار کرد: در دهه 60 من به ورزشگاه می‌رفتم و بازی‌های تراکتورسازی و ماشین‌سازی را تماشا می‌کردم. آن زمان تیم‌ها مثل استقلال و پرسپولیس رقابت شدیدی با یکدیگر داشتند. به نظر من برای تبریزی‌ها فرقی نمی‌کند که چه تیمی در تراکتور بازی می‌کند رنگ‌ها برای آنها فرقی ندارد و بلکه آنها از تیم شهرشان حمایت می‌کنند.

وی افزود: وقتی به لیگ برتر صعود کردیم یک پیرمرد 70 ساله با گریه پیش من آمد و گفت من را بعد از 21 سال به آرزویم رساندید و خوشحالم که ماشین‌سازی به لیگ برتر صعود کرده است.

سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز در پاسخ به این سوال که در فصل نقل و انتقالات چقدر از خواسته‌هایتان عملی شد، گفت: باشگاه تلاش کرد و حدود 80 درصد از خواسته‌های مرا برآورده کرد. ما تیم خوبی را برای این فصل آماده کردیم و مقابل فولاد هم که در گرمای اهواز بازی کردیم بازی خوبی انجام دادیم. مقابل گسترش فولاد هم اگر بازی را تماشا کرده باشید می‌دانید که ما در نیمه اول می‌توانستیم کار را تمام کنیم.

خطیبی همچنین درباره‌ تغییرات تیم که در فصل نقل و انتقالاتش انجام داده، گفت: تیم وقتی به لیگ برتر صعود می‌کند باید تقویت شود. ما سعی کردیم بازیکنان باتجربه را جذب کنیم که تیم کیفیت بیشتری داشته باشد. البته سعی‌مان براین بود که از بازیکنان بومی استفاده کنیم. ما بازیکنان بومی همچنین حبیب گردانی، احمد کامدار و پیام صادقیان را جذب کردیم و این بازیکنان را در کنار جوانان قرار دادیم تا به تیم کمک کنند. زمانی که در تیم ملی فوتبال بازی می‌کردم 18 بازیکن با زبان آذری صحبت می‌کردند این در حالی است که الان یک یا دو نفر آذری صحبت ‌می‌کنند. درست است که شاید در فوتبال روز دنیا بومی‌گرایی خیلی معنی نداشته باشد، اما ما 17 بازیکن بومی جذب کرده‌ایم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا برخی تیم‌ها را در میان راه رها کرده و رفته، گفت: هر مربی در کارش اهدافی دارد به‌طور مثال من الان می‌گویم چرا وقتی قرار است مدیرعامل استقلال عوض شود یک ماه این کار را زودتر انجام ندادند؟ زمانی که من در تراکتور بودم تیم در صدر جدول بود و نیاز به تغییرات مدیریتی نبود اما مدیران باشگاه تغییر کردند. تیمی که می‌توانست قهرمان شود با مشکل روبه‌رو شد.

سرمربی ماشین‌سازی تبریز دربارهه اختلاف نظرش با مربیانی که در تبریز فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: اختلاف‌نظر من با مربیانی که به تبریز می‌آیند این است که چرا از پیشکسوتان تبریزی در کنار خودشان کمتر استفاده می‌کنند. هر مربی که به تبریز می‌آید پنج – شش مربی تهرانی را با خود می‌آورد. حرف من این است که بیشتر به پیشکسوتان تیمی که در آن کار می‌کنند احترام بگذارند. درست است که ما نمی‌توانیم فوتبالمان را با دنیا مقایسه کنیم، اما من یادم می‌آید زمانی که در تراکتور فعالیت می‌کردم یک پیشکسوت را کنارمان آوردیم، اما مدیرعامل باشگاه گفت او معتاد است من هم در پاسخ به او گفتم شما مدیران وقتی از این پیشکسوتان استفاده نمی‌کنید اینها معتاد می‌شوند. او کنار ما آمد و کمک کرد و تراکتور همان سال قهرمان شد.

وی درباره‌ احیای یک بازیکن که درگیر حواشی شده بود، ادامه داد: برخی بازیکنان گاهی درگیر حواشی می‌شوند یک مربی اگر به او کمک کند و فوتبالش به روزهای اوج برسد و بتواند به تیم ملی دعوت شود مطمئنا از هزار قهرمانی بهتر است. به اعتقاد من پیام صادقیان می‌توانست لژیونر شود و بازیکن تیم ملی باشد و برای خودش نامی دست و پا کند. اما درگیر حواشی شد. البته او الان بی‌حاشیه تمرین می‌کند و در تلاش است دوباره لباس تیم ملی را بپوشد اگر این اتفاق بیفتد گویی من قهرمان شده‌ام.

خطیبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره‌ قرارداد آندرانیک تیموریان گفت: کاپیتان دوم تیم ملی ژاپن قرارداد 25 میلیون دلاری بسته است. حال، رقم قرارداد کاپیتان اول تیم ملی ایران که در رنکینک آسیا تیم نخست است کم است. دو سال قبل آندرانیک تیموریان در قطر پیشنهاد شش میلیون دلاری داشت. من نمی‌دانم دلیل اینکه مبلغ قرارداد بازیکنان را اعلام می‌کنند چیست؟ بروید از بازیکنی ایراد بگیرید که حتی نمی‌تواند توپ را استپ کند، اما قرارداد 500 میلیون تومانی می‌بندد. چرا باید از تیموریانی که در جام جهانی بازی کرده و در اروپا فوتبال بازی کرده ایراد بگیریم؟

وی گفت: شاید سازمان لیگ کار درستی هم انجام داده باشد ولی من شنیدم این موضوع باعث اختلاف میان یک فوتبالیست با همسرش شده است، چون همسر آن فوتبالیست به او گفته چرا فلان فوتبالیست که روی نیمکت می‌نشیند از تو بیشتر می‌گیرد.

خطیبی همچنین درباره‌ کیفیت چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز گفت: از آقای نظمی سپاسگزارم. پس از آماده شدن چمن ورزشگاه شنیدم که تا چند سال‌ دیگر مشکلی نخواهیم داشت. شرکتی که چمن ورزشگاه یادگار امام را تامین می‌کند بیش از این چمن ورزشگاه رئال مادرید را تامین کرده بود.

وی در پایان درباره بازگشت دو لژیونر از لیگ ترکیه به ایران گفت: بهتر است بازیکنان ما برای حضور تیم‌های اروپایی از مشاوران بهتری استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید