Performancing Metrics

بررسی نقش تجهیزات هوا و فضا در مدیریت بحران و ترافیک البرز | اتاق خبر
کد خبر: 364087
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1395 - 17:21
دستگاه های اجرایی استان البرز با برگزاری نشستی در این استان، توان و تجهیزات هوا و فضای کشور را برای پیشگیری از آسیب های ناشی از حوادث بحرانی و شهری مورد بررسی قرار دادند .

اتاق خبر:آخرین دستاوردهای در حوزه SDI (هوا-فضا) به منظور مدیریت بحران از سوی شرکت خصوصی روسی در البرز در این نشست تشریح شد.
انتقال دانش و فناوری روسیه در دو بخش ترافیک و بحران محور موضوعی این نشست با حضور استاندار البرز و معاون مرکز ملی فضایی کشور بود.
مدیرکل بحران استانداری البرز روز سه شنبه درحاشیه این نشست، گفت: بهره برداری از توان تجهیزاتی و امکانات مرکز ملی هوا و فضای کشور با استفاده از توانمندی شرکت های خارجی که امروز شرکت روسیه میهمان جلسه است، مورد توجه قرار گرفته است.
مهدی مهرور افزود: بررسی وضعیت اراضی، ترافیک برون شهری، آب، شهرسازی، ساخت وساز، چالش های آب، خشکسالی، منابع آب و ذخایر و درمجموع پیگیری مسائل مرتبط با دستگاه های اجرایی مرتبط با بحران مد نظر قرارمی گیرد.
وی تاکید کرد: استفاده از توان ماهواره ای سازمان هوا و فضا علاوه بر کاهش ضریب خطا، سرعت انجام کار را نیز افزایش می دهد که می توان هرچه بیشتر در بخش مدیریت بحران از آن بهره برد.
وی خاطرنشان کرد: درتلاش هستیم تا هرچه بیشتر از ظرفیت های استان البرز برای مدیریت حوادث طبیعی با هدف کاهش خسارت های ناشی از آنها بهره ببریم.
مهرور گفت: 21 حادثه طبیعی را در البرز شاهد هستیم که آلودگی هوا، سیل و خشکسالی از جمله آنها است که در زمستان نیز بهمن به این حوادث افزوده می شود.
وی ادامه داد: در محورهای ارتباطی طالقان و جاده چالوس بهمن سالانه سبب بروز مشکلاتی در حوزه خدمات رسانی به مردم شده که در فصل تابستان با نبود این حادثه طبیعی شاهد کانون های ریز گرد بعنوان چالش ملی نیز در البرز هستیم.
مدیرآب منطقه ای استان البرز نیز دراین نشست گفت: از جمله نیازهای این استان سیستم هشدار سیل است که با بحث پهنه بندی سیل و پیش بینی این بخش همراه با تحلیل سیلاب های واقع شده می توان گام های موثری را دراین زمینه برداشت.
بهزاد پارسا افزود: ظرفیت یابی شن و ماسه رودخانه ای، بررسی کیفیت آب با سیستم ماهواره های سنجش می تواند کمک بزرگی به حوزه آب باشد.
وی ادامه داد: تعیین سطوح زیر کشت و آب مورد نیاز برای برنامه ریزی کشاورزی، پوشش مراتع، بررسی ذخایر برفی در ارتفاعات از دیگر کمک هایی است که از سوی ماهواره ها می تواند صورت گیرد.
مدیر آب منطقه ای استان البرز گفت: سنجش سطح آب زیر زمینی که یک روش آن است هر پنج سال یکبار آب از طریق نیروی انسانی و دستی انجام می شود یا با روش دیگر از انرژی هسته ای است از طریق توان ماهواره ای می تواند نقش موثری در دستیابی به اطلاعات داشته باشد .

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید