Performancing Metrics

آغاز برداشت محصول بادام زمینی در آستانه اشرفیه | اتاق خبر
کد خبر: 365485
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395 - 05:00
برداشت محصول بادام زمینی از سطح دو هزار و 507 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه آغاز شد.

اتاق خبر: گودرز کمال پور رئیس جهاد کشاورزی آستانه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و در حاشیه اولین برداشت محصول بادام زمینی که در روستای نقره ده پائین بخش بندرکیاشهر انجام شد اظهار داشت: اولین محصول بادام زمینی این شهرستان امسال در سطح هشت هزار مترمربع از زمینهای کشاورزی و توسط عیسی رجبی یکی از بادامکاران منطقه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه برداشت بادام زمینی در این شهرستان تا اوایل مهرماه ادامه خواهد داشت افزود: عملیات برداشت بادام زمینی توسط بادامکاران منطقه به صورت سنتی صورت می گیرد.
کمال پور در ادامه با بیان اینکه سالانه بطور متوسط از هر هکتار از زمینهای زیر کشت بادام زمینی این شهرستان حدود شش هزار و 500 کیلوگرم پیله تر به دست می آید اظهار داشت: از این میزان پیله تر بادام زمینی ، 40 درصد به پیله خشک تبدیل می شود.
وی یادآور شد: همچنین 50 درصد از پیله خشک بادام زمینی به دست آمده نیز به مغز بادام زمینی تبدیل و به بازار مصرف عرضه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه در ادامه از بادام زمینی به عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی این شهرستان یاد کرد و افزود: در حال حاضر بیش از پنج هزار بهره بردار در این شهرستان در زمینه کشت و تولید بادام زمینی فعالیت دارند.
کمال پور با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در این شهرستان همه ساله در اوایل اردیبهشت ماه صورت می گیرد تصریح کرد: 90 درصد بادام زمین مورد نیاز کشور توسط بادامکاران این شهرستان تولید می شود.
وی مرغوبیت محصول بادام زمینی این شهرستان را بسیار مناسب دانست و اظهار داشت: محصول بادام زمینی این شهرستان به جهت مرغوبیت و کیفیت به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات خارجی نیست.
وی گفت: به این منظور نیاز است تا به منظور حمایت از بادامکاران این شهرستان از ورود محصولات بی کیفیت خارجی جلوگیری شود و در این خصوص کنترل لازم صورت گیرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه محصول بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه از نوع گلی است، اظهار داشت : دارا بودن بوته های ایستاده، پرمحصول بودن، کیفیت بالا، طعم خوب، دانه های درشت از مهمترین ویژگی های بادام زمینی این شهرستان به شمار می رود که همواره نیز مورد توجه مصرف کنندگان قرار دارد.
وی در پایان گفت: کورکاء ، نقره ده ، استخر بیجار ، تمچال ، پرکاپشت مهدیخانی ، خوشکاروندان و... از مهمترین مراکز تولید بادام زمینی این شهرستان به شمار می روند.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید