Performancing Metrics

شش هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی استان تهران به شیوه نوین آبیاری می شود | اتاق خبر
کد خبر: 365805
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395 - 18:32
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: شش هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی این استان تا پایان سال جاری تحت پوشش سامانه آبیاری نوین قرار می گیرد.

اتاق خبر:علی اشرف منصوری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های بخش کشاورزی شهرستان پیشوا در جمع خبرنگاران افزود: در صورت تامین 500 میلیون دلاری منابع لازم از صندوق توسعه ملی، بخش قابل توجهی از زمین های کشاورزی استان تهران به سامانه نوین آبیاری مجهز می شود.
به گفته وی، پیشوا بزرگترین شهرستان گلخانه ای کشور است و برای توسعه واحدهای گلخانه ای این شهرستان هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات وجود ندارد و در کوتاهترین زمان، مجوز لازم برای راه اندازی گلخانه در این منطقه ارائه می شود.
وی اظهار کرد: کمبود منابع آبی، اجرای دو پروژه مهم و اثرگذار ایجاد سامانه های آبیاری نوین و توسعه واحدهای گلخانه ای را در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران قرار داده و تلاش می شود تا با حمایت از کشاورزان، این دو پروژه محوری در مناطق مختلف استان تهران اجرایی شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران افزود: این استان در توسعه واحدهای گلخانه ای و توسعه شبکه های آبیاری نوین، از استان های پیشرو کشور محسوب می شود و از نظر سطح پوشش، اختلاف چشم گیری با سایر استان ها دارد.
منصوری گفت: افزایش 10 برابری بهره وری و کارایی مصرف آب در واحدهای گلخانه ای نسبت به فضای آزاد، افزایش 12 برابری تولید محصولات مختلف صیفی و سبزی و اشتغالزایی برای 25 تا 30 نفر در فصل برداشت به ازای هر هکتار از مزایای توسعه کشت گلخانه ای است.
وی از راه اندازی پایانه صادرات سبزی و صیفی استان تهران در شهرستان پیشوا به عنوان یکی از شاخصه های توسعه کشاورزی شهرستان یاد کرد .

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید