Performancing Metrics

۶۷۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط کشور کارگشایی می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 365899
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 04:39
معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف‌گذاری این وزارتخانه کارگشایی و ورود ۶ هزار و ۷۰۰ واحد کوچک و متوسط صنعتی در سال جاری است.

اتاق خبر: محمدرضا فیاض شامگاه چهارشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در کنار هدف بازسازی و رونق تولید واحدهای صنعتی ۶ برنامه دیگر ازجمله تحریک تقاضای بازار و افزایش میل به مصرف، آموزش و ... اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه طرح رونق تولید ویژه واحدهای کوچک و متوسط صنعتی است، افزود: در سال‌های گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به دلیل نارسایی دخل‌وخرج و سلیقه مدیران، مسائل بین‌المللی و شرایط اقتصادی داخلی با مشکلات مالی مواجه شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نیاز بود در گام اول گرفتاری‌های مالی این واحدهای تولیدی و صنعتی را حل کنیم و اعتبار مالی ازدست‌رفته را به آن‌ها بازگردانیم تا باروحیه مثبت کار کنند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون رونق واحدهای صنعتی کوچک و متوسط صنعتی نیمه تعطیل محور اساسی و تکلیف سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: در حال حاضر عزم همه برای به سرمنزل رساندن این طرح جزم است.

فیاض بابیان اینکه در مرحله بعد بهداشت و فنّاوری این واحدها نیز باید موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر امکانات سازمان صنعت، معدن و تجارت اجازه دهد حتماً برنامه‌های خود در مورد واحدهای صنعتی بزرگ را هم اجرا می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه جنس مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ با کوچک و متوسط متفاوت است، خاطرنشان کرد: آموزش، فنّاوری، مصرف بهینه انرژی و یادگیری علوم بنیانی از مواردی است که در مورد واحدهای بزرگ صنعتی باید بدان توجه شود.

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: اولویت نخست ما رفع مشکلات مالی و اقتصادی واحدهای کوچک و متوسط صنعتی است تا بتوانیم چرخ‌های لنگان تولید کشور را به حرکت درآوریم زیرا اعتقادداریم میل و رغبت برای خرید در کشور وجود دارد.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید