Performancing Metrics

تاریخچه برج ایفل | اتاق خبر
کد خبر: 366097
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 08:26
برج ایفل را شاید بتوان مشهورترین بنای جهان نامید، به‌گونه‌ای که هرساله تصویر آن روی کارت پستال‌های بی‌شماری چاپ می‌شود. علاوه بر این، اتمسفر فوق‌العاده‌ای که در اطراف این بنا وجود دارد، بسیاری را مشتاق سفر به پاریس و تماشای آن کرده است.

اتاق خبر: برج ایفل سازه‌ای فلزی واقع در میدان "شان دو مارس"  پاریس است که به‌نوعی نماد این شهر و کل فرانسه محسوب می‌شود. نام برج برگرفته از نام سازنده‌ِ آن، گوستاو ایفل است. وی برج را طراحی و در سال ۱۸۸۷ مسئولیت ساخت آن را به عهده گرفت. حدود دو سال بعد، در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ کار ساخت برج با ۳۲۴ متر ارتفاع به پایان رسید و به‌طور رسمی به‌عنوان بلندترین سازه‌ی جهان (تا سال ۱۹۳۰ و افتتاح ساختمان کرایسلر درنیویورک) انتخاب شد. البته در سال ۱۹۵۷ یک آنتن رادیویی به بخش بالای برج اضافه شد که اکنون آن را با حدود ۵.۲ متر ارتفاع بیشتر، در مقامی بالاتر از ساختمان کرایسلر قرار می‌دهد. در ضمن برج ایفل پس از پل میلو در فرانسه، مرتفع‌ترین بنای این کشور به شمار می‌رود. در مجموع ۸۵۰ نفر در کار ساخت برج مشارکت کرده‌اند. همچنین ۱۸,۰۳۸ قطعه‌ی مجزا در آن به کار رفته است که برای متصل کردن این قطعات به یکدیگر بیش از ۲.۵ میلیون پیچ و مهره به کار گرفته‌اند. فوندانسیون مربعی شکل برج از هر طرف ۱۲۵ متر کشیده شده است.

برج ایفل

برج سه طبقه دارد که علاقمندان می‌توانند از همه‌ی آن‌ها دیدن کنند. در طبقات اول و دوم چندین رستوران وجود دارد. طبقه‌ی سوم در ارتفاع ۲۷۶ متری واقع شده است و مرتفع‌ترین سکوی مشاهده در کل اتحادیه‌ی اروپا را در اختیار مردم می‌گذارد. برای بالا رفتن از طبقه‌ همکف به اولین طبقه باید ۳۰۰ پله  (۱۶۵۵ پله تا بالاترین نقطه‌ی برج) را بالا بروید. البته برای این کار یک بالابر هم وجود دارد. رودخانه‌ی سن در یک سمت و عمارت اینلولید (آرامگاه ناپلئون) در سمت دیگر و فاصله‌ای دورتر از برج قرار دارند. تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نفر از این بنا دیدن کرده‌‌اند.

 

 

دسترسی

برج ایفل، پاریس

چه با مترو و قایق یا ماشین و دوچرخه باشد، هیچ فرقی ندارد، چرا که همه‌ی این‌ها برای رسیدن به برج ایفل به راحتی در دسترس عموم قرار دارد. پاریس یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل جهان را ارایه می‌دهد. حتی اگر با پیاده‌روی هم بخواهید خودتان را به برج برسانید، پشیمان نخواهید شد، زیرا خیابان‌های پاریس به قدری زیبا و فریبنده هستند که هرگز از قدم زدن در آن‌ها خسته نمی‌شوید.

مترو

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به برج ایفل، ایستگاه «شان دو مارس» (Champ de Mars) خط RER C است که تنها چند دقیقه از آن فاصله دارد. از ایستگاه‌های نزدیک دیگر می‌توان به ایستگاه Ecole Militaire (خط ۸) و Bir-Hakeim (خط ۶) نام برد. اگر از ایستگاه Bir-Hakeim استفاده کنید، هنگام نزدیک شدن به برج، نمایی زیبا از آن را مشاهده خواهید کرد. قیمت بلیت تک سفره مترو در پاریس ۱.۸۰ یورو می‌شود. البته پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه جویی در هزینه‌ها بلیت یک روزه با قیمت ۶.۶۰ یورو تهیه کنید.

اتوبوس

چندین خط اتوبوس وجود دارد که از آن جمله می‌توان به خطوط ۴۲,،۸۲ ، ۸۷ و ۶۹ اشاره کرد.

اتومبیل

اگر دوست دارید خودتان رانندگی کنید، اجاره‌ یک دستگاه اتومبیل انتخاب خوبی خواهد بود. هنگامی که به برج نزدیک شدید، توصیه می‌کنیم در نزدیک‌ترین پارکینگ‌ زیرزمینی آن را پارک کنید. پارکینگ Quai Branly واقع در محدوده‌ی ۳۰۰ متری برج انتخاب مناسبی برای این کار محسوب می‌شود.

دوچرخه

یکی از بهترین گزینه‌ها برای گشت و گذار در خیابان‌های پاریس و دسترسی به برج ایفل کرایه دوچرخه است. می‌توانید در ایستگاه‌های Vélib دوچرخه‌ مورد نظرتان را به صورت ۲۴ ساعته یا ۷ روزه اجاره کنید.

 

نکات:

  • بهترین زمان برای بازدید از برج، احتمالا شب‌ها خواهد بود، چرا که وجود نور مصنوعی نمایی واقعا خیره کننده به آن می‌دهد.
  • صف‌های طولانی که برای بالا رفتن از برج تشکیل شده است ممکن است آزار دهنده باشد، پس بهتر است یک بلیط زمانبندی شده خریداری کنید.
  • هزینه‌ رفتن به طبقه‌ی دوم برج توسط آسانسور برای بزرگسالان بین ۷ تا ۹ یورو می‌شود.
  • هزینه‌ رفتن به طبقه‌ی سوم برج برای بزرگسالان توسط آسانسور بین ۱۳.۵۰ تا ۱۵.۵۰ یورو می‌شود.
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید