Performancing Metrics

تجهیزات اساسی ساخت سکوی 20 پارس جنوبی رفع توقیف شد | اتاق خبر
کد خبر: 366425
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 19:29
سرپرست طرح توسعه فازهای 20و 21 پارس جنوبی گفت: مهمترین تجهیزات سکوی 20 طرح توسعه فازهای 21و20 پارس جنوبی که تا پیش از برجام توقیف آنها در کارخانه سازنده، تمام فعالیت های مرتبط با این بخش را راکد کرده بود، رفع توقیف شد.

اتاق خبر:روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز یکشنبه به نقل ازعلیرضا عبادی افزود: این تجهیزات که در مرحله ساخت سکو بسیار ضروری است آزاد سازی و پس از انتقال به یارد خرمشهر در موقعیت خود نصب شدند.
وی اضافه کرد: این تجهیزات که ضرورت نصب آنها در تکمیل چرخه فرآیند، بسیار حایز اهمیت است، شامل مخازن جداسازی آب و مواد هیدروکربنی است و بسیاری از فعالیت های لوله کشی سکو مربوط به این مخازن است.
عبادی با اشاره به پیچیدگی فنی و تخصصی عملیات نصب این مخازن روی سازه سکو بیان کرد: هم اکنون عملیات نصب آنها و انجام لوله کشی های مربوطه روی سکو به پایان رسیده است.
وی اهمیت و شرایط برجام را در رفع توقیف کالاهای این فاز بسیار مهم خواند و گفت: با ایجاد گشایش در مراودات اقتصادی ایران با کشورهای سازنده اقلام تحریمی، بخش عمده ای از این کالاها ازجمله توربواکسپندرها و شیرهای برقی و پمپ های گاز مایع نیز سفارش گذاری و دردست ساخت است.
عبادی با اشاره به اینکه تمام تلاشهای کارفرما و پیمانکاران، برای به بهره برداری رساندن فازهای 20و21 در سال جاری متمرکز شده است، یاد آورشد: عملیات هوکاپ(اتصالات برق، ابزار دقیق و پایپینگ) سکوی 21 آغاز شده و تا پیش از زمستان راه اندازی سکوی یادشده انجام می گیرد.
وی گفت: همچنین مطابق برنامه، عملیات حمل سکوی فاز 20 به سمت دریا، اواخر شهریور ماه سال جاری انجام و گاز این سکو نیز در بهمن ماه امسال به پالایشگاه خشکی ارسال خواهد شد.
با اجرای فازهای 20 و 21 پارس جنوبی که حجم تولید گاز ایران را به میزان 2 میلیارد فوت مکعب ارتقا خواهد داد علاوه بر تحقق سالانه چهار میلیارد دلار درآمد زایی برای کشور و جایگزینی روزانه 50 میلیون لیتر فراورده های نفتی با گاز طبیعی، زمینه ای مناسب را برای بهبود تراز تجاری ایران از طریق فروش سالانه 2. 1 میلیارد دلار میعانات گازی فراهم خواهد ساخت.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید