Performancing Metrics

سفر مدیران ۲ شرکت نفتی چین به تهران | اتاق خبر
کد خبر: 366535
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1395 - 07:29
معاون شرکت ملی نفت از سفر مدیران ارشد ساینوپک و CNPC چین به تهران برای نهایی کردن برخی از مفاد قرارداد توسعه ۲ میدان نفتی ایران خبر داد و گفت: چین خواستار افزایش واردات نفت از ایران شده است.

اتاق خبر: غلامرضا منوچهری امروز در تشریح اهداف برگزاری کمیسیون اخیر مشترک اقتصادی ایران و چین، گفت: در این سفر، در ملاقات‌هایی با وزیر بازرگانی، معاون نخست وزیر و هیئت‌های اقتصادی چین انجام شد و چینی‌ها به‌منظور سرمایه گذار در صنایع نفت و گاز ایران در دوران پسابرجام اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی، تصریح کرد: منابع مالی عظیم شرکتهای بزرگ چینی همچون CNPC، ساینوپک و سینوک از یک سو و نیاز ایران به جذب سرمایه از سوی دیگر و همچنین راهبردهای توسعه همکاریهای ٢ کشور ایجاب می‌کند، صنعت نفت ایران با رویکرد حداکثرسازی منافع ملی، از این فرصت به نحو مطلوب بهره مند شود.

این مقام مسئول با اشاره به دیدارهای جداگانه با مدیران ارشد دو شرکت ساینوپک و CNPC در سفر اخیر به چین اظهار داشت: بر اساس مذاکرات انجام گرفته، همکاری با شرکت CNPC در فاز دوم توسعه میدان آزادگان شمالی و ساینوپک در فاز دوم توسعه میدان یادآوران ادامه می یابد.

وی همچنین از سفر مدیران ارشد دو شرکت ساینوپک و CNPC چین به تهران تا چند هفته آینده خبر داد و افزود: هدف از این سفر انجام، مذاکرات مربوط به بخش‌های بازرگانی، اقتصادی و فنی مرتبط با توسعه این دو میدان نفتی است.

منوچهری با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران، خواهان بازنگری چارچوب توافق‌های انجام گرفته پیشین برای فعالیت در فاز دوم توسعه این دو میدان نفتی است، بیان کرد: زمان بندی مناسب و به کارگیری فناوری‌های روز جهان از موارد مورد تاکید شرکت نفت ایران در فاز دوم توسعه آزادگان شمالی و یادآوران است.

به گفته این مقام مسئول همکاری با شرکت‌های چینی در این طرحها در ادامه قراردادهای بیع متقابلی که فاز نخست توسعه در قالب آن انجام شد، دنبال می‌شود.

منوچهری از تمایل شرکت‌های چینی به منظور افزایش واردات نفت خام از ایران خبر داد و یادآور شد: محدودیتی برای توسعه همکاری های دو کشور در صنایع نفت و گاز وجود وجود ندارد.

معاون شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اجرای فاز نخست توسعه میادین نفتی آزادگان شمالی و یادآوران و تولید طبق برنامه از این میدانها، خاطرنشان کرد: این ٢ میدان مشترک نفتی در آستانه بهره‌برداری رسمی قرار دارند و فرآیند بازپرداخت به پیمانکاران این ٢ طرح از سه ماه چهارم سال جاری آغاز می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید