Performancing Metrics

اظهارنظر واعظی درباره سرمایه‌گذاری در بخش IT و اشتغال | اتاق خبر
کد خبر: 367061
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 16:13
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در سه سال گذشته در آی تی و فناوری اطلاعات در قم سرمایه‌گذاری شده که بیانگر توسعه زیرساخت‌هاست.

اتاق خبر: محمود واعظی در مراسم افتتاح نمایشگاه سیمای امید با گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد:خدمت در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) موجب خرسندی و افتخار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:دولت در سایه عنایت و حمایت های علما، حوزه های علمیه و طلاب می‌تواند اهداف خود را در جهت خدمت و توسعه تحقق بخشد. نمایش دستاوردهای دولت در منظر مردم کار خوبی است و می‌تواند آحاد مردم را با فعالیت‌های دولتمردان آشنا کند و وجود ۶۰ غرفه پیرامون عملکرد دستگاههای اجرایی قم نشان از تلاش مسئولان است.

واعظی اظهار کرد:تولید محتوا اهمیت زیادی دارد و اینکه در قم در تولید محتوا چنین تحولی ایجاد شده موجب مباهات است. در جهت دست یافتن به اهداف باید کمیته‌هایی ایجاد شود، تشکیل کمیته تولید محتوا و تدوین نقشه راه در فناوری اطلاعات می تواند راهگشا باشد در این خصوص قم در طرح ملی اطلاعات به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد:در قم نیازمند انجام اقدامات گسترده در جهت آماده سازی زیرساختها هستیم، هر چند تحولات خوبی در این عرصه ایجاد شده است در این باره ظرفیت‌های مهمی در قم وجود دارد که باید شناسایی شود.

وی با اشاره به جایگاه توسعه فناوری اطلاعات در انتشار محتواهای اسلامی به سراسر جهان گفت: زمانی ایران را به رویکرد دینی افراطی متهم می‌کردند، اما امروز با وجود تکفیری‌ها دست به دامان ایران شده اند تا با این گروههای افراطی مقابله کنند.

واعظی ادامه داد:امروز در جهان تعداد کتاب‌های ایرانی که به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده بیشتر مورد توجه قرار گرفته که نشان می‌دهد بسیاری از جوانان در اقصی نقاط جهان اسلام تشنه دیدگاهها و فرهنگ اسلامی ما هستند.

وی گفت:گزارش های خوبی از عملکرد مسئولان به دست می‌آید زمانی برای تلفن ثابت باید مردم انتظار زیادی می‌کشیدند، اما در شرایط فعلی تلفن ثابت به روز شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد:کمیته‌ای مشترک تشکیل شده و قرار است در این زمینه کار شود سرمایه داران زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در این بخش هستند این امر فرصت مهمی برای ایجاد اشتغال شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید