Performancing Metrics

۷ مجتمع آبرسانی و ۱۱ پروژه آب روستایی هرمزگان در دست اجرا است | اتاق خبر
کد خبر: 367092
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1395 - 19:08
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: ۷ مجتمع آبرسانی و ۱۱ پروژه آب روستایی هرمزگان در دست اجرا است

اتاق خبر: عبدالحمید حمزه پور در مراسم افتتاح پروژه های شهرستان میناب عنوان کرد: میراث ماندگار دولت تدبیر و امید به‌تمامی استان‌ها به‌ویژه استان هرمزگان پروژه مهم و شاخصی است که برای مردم به‌جا خواهد ماند.

وی در ادامه بیان کرد: مجتمع آبرسانی روستای کنارترش در شهرستان میناب با تحت پوشش قرار دادن شش روستای کنارترش، زهوکی، کلوت، اسلام‌آباد، کردر و گودو با جمعیتی بالغ‌بر ۹ هزار و ۵۰۰ نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول در خصوص میزان اعتبار هزینه شده در این پروژه نیز گفت: میزان اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی و ملی بالغ‌بر ۷۲ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: احداث مخزن ۳ هزار مترمکعبی، حفر و تجهیز سه حلقه چاه، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ، احداث خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر و احداث شبکه توزیع به طول ۱۶۰ کیلومتر از مشخصات فنی انجام شده این پروژه است.

حمزه پور در ادامه گفت: از دیگر پروژه‌های آبرسانی در این شهرستان که در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد آبرسانی به مجتمع پوم است.

وی در خصوص مجتمع پوم نیز بیان کرد: حفر و تجهیز ۱ حلقه چاه ، بهسازی ۱ دهنه چشمه، احداث خط انتقال به طول ۸ کیلومتر، احداث شبکه توزیع به طول ۸ کیلومتر، احداث مخزن ۳۰۰ مترمکعبی، احداث شبکه برق فشار متوسط به طول ۵۰۰ متر و احداث ۱ باب موتورخانه از مشخصات این پروژه است.

این مقام مسئول در خصوص میزان اعتبار هزینه شده در این پروژه نیز بیان کرد: میزان اعتبار هزینه شده در این پروژه ۱۳ و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بوده است همچنین این پروژه شامل دو روستا با جمعیت بهره مند ۷۰۰ نفر می باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: در سال جاری تعداد ۷ مجتمع آبرسانی روستایی و ۱۱ پروژه آب روستایی به صورت تک روستایی در سطح این شهرستان در دست اجرا است.

حمزه پور افزود: این پروژه ها مشتمل بر ۱۳۰ روستا با جمعیتی بیش از ۱۱۰ هزار نفر می باشد که تا کنون اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال جهت اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی مصوب و تامین شده است.

وی گفت: علاوه بر پروژه های گفته شده یک سایت آبشیرینکن به ظرفیت تولید آب بیش از ۳ هزار متر مکعب از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی در سواحل دریای عمان و روستای ساحلی منطقه کرگان این شهرستان با هزینه ای بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال انجام می شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید