Performancing Metrics

برداشت سیب از باغات خراسان شمالی ۱۰ درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 368080
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1395 - 14:49
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از رشد ۱۰ درصدی سیب از باغات این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

اتاق خبر: محمد علی شریکیان ، با آغاز فصل برداشت سیب از سه هزار و ۷۶۰ هکتار از باغات سیب سطح استان، پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰ هزار تن سیب از باغات این استان برداشت شود.

وی با اشاره به پیش بینی رشد ۱۰ درصدی برداشت سیب از باغات استان در سال جاری، افزود: سال گذشته ۵۵ هزار و ۲۰۰ تن سیب از سطح باغات این استان سیب برداشت شد.

شریکیان با اشاره به اینکه سه هزار و ۱۰۵ هکتار از باغات سیب در استان بارور و مابقی غیر بارور هستند، افزود: سیب ۲۰ درصد از کل تولید محصولات باغی این استان را به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه شیروان، اسفراین و بجنورد جایگاه ویژه در تولید سیب در استان دارند، تصریح کرد: از بین شهرستان‌های استان، شیروان با یک هزار و ۷۱۳ هکتار سطح زیر کشت سیب بیشترین تولید سیب و مانه و سملقان کمترین سطح زیر کشت را دارد.

مدیرامورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه امسال عملیات اصلاح و جایگزینی در سطح ۲۳۰ هکتار از باغات این استان انجام‌شده است، گفت: امسال بیش از ۱۰۸ هکتار به سطح باغات استان افزوده ‌شده است.

شریکیان افزود: همچنین امسال بیش از ۱۷۸ هزار اصله نهال بااعتباری بالغ ‌بر ۲۷۰ میلیون تومان در بین کشاورزان استان توزیع شد.

وی تصریح کرد: ارقام بهاره امیری و گلاب، سیب پاییزه قرمز و زرد، دورنگ عباسی، سیب ترش و ارقام گرندی اسمیت، دورنگ فرانسوی از ارقام مختلفی است که در خراسان شمالی تولید می‌شود.

مدیرامورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان داشت: برداشت سیب از اواخر شهریورماه آغاز و تا اواخر مهرماه امسال ادامه دارد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید