Performancing Metrics

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان راهی برای جلوگیری ازمهاجرت روستائیان | اتاق خبر
کد خبر: 370367
تاریخ انتشار: 22 شهریور 1395 - 00:10
مدیردفتر نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: این صندوق راهی برای تعمیم پوشش بیمه ای ، پویایی تولید و جلوگیری ازمهاجرت کشاورزان و روستاییان به شهرهاست.

اتاق خبر:کیانوش کازرونی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تمامی کشاورزان غیر ساکن در روستا که دارای سن بالای 18 سال باشند می توانند بیمه اجتماعی شوند و درآینده از مزایای مستمری باز نشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان شامل خود بیمه شده یا خانواده بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشاز230 شغل زیر مجموعه کشاورزی درسامانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تعریف شده در همین راستا کشاورزان غیرساکن در روستا با داشتن معرفی نامه از مدیریت جهاد کشاورزی یا واحدهای زیرمجموعه می توانند به عضویت دراین صندوق درآیند.
کازرونی افزود: کشاورزان با مراجعه به همه کارگزاریهایی که در روستاها و شهرستان ها مستقر هستند می توانند به عضویت صندوق در آمده و از مزایای صندوق استفاده کنند.
وی اظهار کرد: همچنین تمام روستائیان و کشاورزان غیر ساکن در روستا با داشتن 65 سال سن و سابقه 15سال پرداخت حق بیمه بازنشسته می شوند و معادل دو سوم درآمدشان، حقوق و مسستمری دریافت می کنند.
کازرونی یادآور شد: پرداخت حق بیمه معادل 15درصد سطح درآمد انتخابی است که پنج درصد از سوی بیمه شده و 10 درصد دیگر از سوی دولت پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان بوشهر گفت: از 50 هزار خانوار کشاورز، روستایی و عشایر این استان 20 هزار و 300 نفر تاکنون زیر پوشش صندوق این بیمه قرار دارند.
کازرونی با بیان اینکه طرح صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری از سال 89 اجرایی شد، افزود: از این شمار زیر پوشش 15هزار 300نفر خانواده عادی و مابقی زیرپوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.
وی با بیان اینکه برخی از روستائیان و عشایر تاکنون تحت پوشش این صندوق قرار نگرفته اند افزود: برای فراگیری و بهره مندی جامعه هدف از مزایای این بیمه همکاری فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها در استان بوشهر ضروری است.
مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان بوشهرگفت: این استان درچهار ماه نخست امسال در جذب افراد زیر پوشش رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
کازرونی بیان کرد: کشاورزان، عشایر و روستائیان علاوه بر ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت می توانند از طریق دهـیاری ها، شرکت های تـعاونی تولید و روسـتایی برای بهره مندی از صندوق بیمه های اجتماعی نام نویسی کنند.
مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان بوشهر افزود: براساس انعقاد تفاهم نامه میان صــندوق بیمه اجـتماعی کشاورزان، روسـتائیان و عشایر با سازمان های حمایتی، زنان سرپرست خانوار می توانند از مزایای این صندوق بهره مند شوند.
کازرونی افزود: رانندگان برون شهری نیز برای اسـتفاده از مزایای صندوق بیمه اجتماعی می توانند با مراجـعه به سـازمان حـمل ونـقل پایانه ها از طریـق دریافت مـعرفی نامه زیرپوشـش این صندوق قرار گیرند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید