Performancing Metrics

فعالیت یک شرکت نفتی ژاپن در ایران از سرگرفته شد | اتاق خبر
کد خبر: 371047
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1395 - 00:37
فعالیت شرکت نفتی «کوزومو اویل» ژاپن در صنعت پالایش نفت ایران پس از وقفه‌ای چند ساله از سر گرفته شد.

اتاق خبر: با ورود به دوره پسا برجام شرکت های نفتی ژاپنی بیش از سایر شرکت‌های اروپایی و آسیایی در صنعت پالایش نفت ایران فعال بوده‌اند به طوری‌که در طول ۹ ماه گذشته تاکنون چهار تفاهم نامه همکاری بین پالایشگاه‌های ایران و شرکت‌های نفتی ژاپنی امضا شده است.

بر این اساس تاکنون تفاهم نامه و مذاکراتی با دو شرکت ژاپنی «ماروبنی و چیودا» برای اجرای طرح کاهش تولید نفت کوره پالایشگاه نفت بندرعباس، یک تفاهم نامه با شرکت «نیپون اویل» ژاپن برای اجرای طرح پترو پالایشگاه تبریز و مذاکراتی با شرکت «جی جی سی پی» ژاپن برای اجرای طرح کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه تهران انجام شده است.

با این وجود با کاهش تحریم‌ها، پای پنجمین شرکت نفتی ژاپن هم به صنعت پالایش نفت ایران باز شده تا در نخستین ماه‌های اجرای پسابرجام جمع چشم بادامی‌های سرزمین آفتاب تابان در صنعت پالایشگاهی ایران کامل شود.

از این رو هفته جاری با سفر هیاتی مشتکل از مدیران و کارشناسان شرکت «کوزومو اویل» ژاپن به ایران، یک دوره آموزشی با موضوعات تخصصی صنعت پالایش نفت در پالایشگاه نفت اصفهان برگزار شده است.

علاوه بر این مذاکراتی بین این شرکت ژاپنی و پالایشگاه اصفهان به منظور توسعه همکاری‌های نفتی در دوران پسا برجام انجام گرفته است.

شرکت‌های ژاپنی درحالی یکی پس از دیگری فعالیت‌های خود را در صنعت پالایش نفت ایران از سر می گیرند که از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون با صادرات روزانه ۲۵۷ هزار بشکه نفت به ژاپن، رکورد فروش نفت خام ایران به این کشور آسیایی شکسته شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید