Performancing Metrics

گندم کاران استان زنجان در انتظار پرداخت مطالبات خود از سوی دولت | اتاق خبر
کد خبر: 371632
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1395 - 14:14
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: گندم کاران این استان با نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریور در انتظار پرداخت مطالبات خود از سوی دولت هستند.

اتاق خبر: رسول منصوری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره چگونگی روند پرداخت مطالبات گندم کاران افزود: تاکنون مطالبات گندم کاران این استان از دولت بالغ بر چهار هزار و 380 میلیارد ریال برآورد شده که از این میزان 300 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس اعلام مسئولان مقرر شد تا پایان شهریور تمامی بهای گندم خریداری شده از کشاورزان این استان پرداخت شود که امیدواریم این امر هر چه زودتر محقق شود.
منصوری افزود: امسال وضعیت گندم خریداری شده از کشاورزان استان در مقایسه با سال های گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و بارش ها خوب بود و کیفیت آن نیز به نسبت سال قبل بهتر بود.
وی بیان کرد: تاکنون حدود 346 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده و این روند تا پایان همین ماه ادامه دارد که در صورت نیاز و وجود محموله نسبت به تمدید آن اقدام خواهد شد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ادامه داد: برای تسهیل در امر خرید گندم، 2 مرکز سیلوی ولایت و کارخانه گندم طلایی واقع در مرکز استان و سه مرکز مباشر نیز در شهرهای ماهنشان، ایجرود و ابهر تا پایان ماه جاری فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: امسال قیمت پایه خرید گندم با احتساب چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید به ازای هر کیلوگرم گندم 12 هزار و 700 ریال تعیین شد که این رقم سال گذشته 11 هزار و 550 ریال محاسبه و پرداخت شد.
پارسال 231 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد و میزان مبلغ پرداختی 2 هزار و 630 میلیارد ریال بود.
طی سال های 92 و 93 به ترتیب 168 و 220 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری شده بود.
41 مرکز خرید در این استان اعم از سیلوهای دولتی، کارخانه های آردسازی، سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تحویل گندم تعاونی روستایی، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده داشتند.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید