Performancing Metrics

وضع موجود آب کشور، حاصل 50 سال اهمال است | اتاق خبر
کد خبر: 372887
تاریخ انتشار: 6 مهر 1395 - 11:56
رئیس مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران گفت: وضع موجود منابع آب کشور حاصل بیش از 50 سال اهمال است و نباید انتظار داشت ظرف مدت زمان کوتاه کمبودها جبران شود.»

اتاق خبر: محمدحسین شریعتمدار در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و آبفا در نشست تخصصی  چگونگی تعامل دولت و مجلس با بخش خصوصی با رویکرد رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش آب و آبفا  گفت: در کل کشور 609 دشت وجود دارد که حدود 350 دشت ممنوعه هستند و بقیه دشت‌ها نیز در حال گذراندن چنین مسیری هستند.

وی با بیان اینکه طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و طرح افزایش بهره‌وری آب دو طرح بسیار برجسته در حوزه آب کشور است، گفت: طرح بهره‌وری آب کم اهمیت‌تر از طرح تعادل بخشی نیست که نتیجه این طرح‌ها، عبور از وضع موجود است.

وی با تاکید بر اینکه 50 سال اهمال در بخش آب کشور را نمی‌توان ظرف مدت کوتاه جبران کرد گفت: جبران منابع آبی نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها است و همه همت و غیرت ما باید در خدمت مجریان طرح باشد.

شریعتمدار خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های عبور از وضع موجود، بها دادن به بخش خصوصی و حضور فعال آن در این عرصه است و بخش خصوصی، دولت، نهادهای مالی و دیگر ذی‌نفعان به وظایف خود عمل کنند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید