Performancing Metrics

نگاه غلط برخی کارفرمایان به اعتیاد | اتاق خبر
کد خبر: 373956
تاریخ انتشار: 12 مهر 1395 - 11:59
معاون ستاد کل مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امروز بیکاری در حال شیوع در بین افراد شاغل و متاهل است، گفت: ۵۰ درصد افراد متاهل امروز به اعتیاد مبتلا هستند.

اتاق خبر: پرویز افشار در مراسم استقرار مداخلات پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید (طرح کاج) گفت: مواد مخدر به عنوان یک معضل جهانی بلایی بر سر دنیا آورده که کمتر کشوری می تواند مدعی شود که در این آسیب اجتماعی درگیر نیست.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ کشور دنیا با مشکل اعتیاد مواجه هستند، ادامه داد: ۲۵۰ میلیون مصرف کننده مواد مخدر در دنیا داریم. باورهایی که در گذشته مبنی بر ابتلای بیکاران و مجردها به اعتیاد وجود داشت، در حال تغییر است. به طوری که امروز بخش عمده ای از شاغلان و افراد متاهل با این آسیب اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند.

معاون ستاد کل مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۵۰ درصد افراد متاهل امروز به اعتیاد مبتلا هستند، افزود: رهبر معظم انقلاب در چندین جلسه مهم در این خصوص به مسئولان نظام فرمودند که در حوزه مبارزه با اعتیاد ۲۰ سال عقب ماندگی داریم و باید برای آن اقدامات جدی تری انجام دهیم.

افشار افزود: به دنبال شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید، مشخص شد اعتیاد در حال حاضر ۱۶ تا ۲۰ درصد جامعه کار و تولید کشور را در بر گرفته است؛ در این حوزه اقداماتی در طرح کاج پیش بینی شده ضمن اینکه گام های نخستین در اجرای این طرح مناسب بود.

وی ادامه داد: متاسفانه نگاه خاصی در بین کارفرمایان وجود دارد مبنی بر اینکه استفاده از مواد مخدر می تواند در کوتاه مدت منجر به افزایش کارایی کارگران شود که این نگاه باید تغییر کند.

معاون ستاد کل مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق پیش بینی انجام شده در سیاست های کلی رهبری، میزان ابتلا به اعتیاد تا پایان برنامه ششم باید سالانه ۵ درصد و در پایان این سال به میزان ۲۵ درصد کاهش یابد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید