Performancing Metrics

هرمزگان در تولید بذر گندم خودکفا شد | اتاق خبر
کد خبر: 374016
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 00:23
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: هرمزگان در تولید بذر گندم خودکفا شد.

اتاق خبر: سیدحسن حسینی بیان داشت: در سالهای گذشته هرمزگان بذر گندم مورد نیاز خود را از استانهای خوزستان وفارس تامین می کرد. هرمزگان سالیانه به ۲۷۰۰تن بذر گندم نیاز دارد. با برنامه  ریزی های انجام شده در راستای خودکفایی بذر گندم هم اکنون ۳هزار تن بذر گندم در استان تولیدشده است.

وی با اشاره به اینکه از اواسط شهریور عملیات توزیع بذر گندم در استان آغاز شده است اظهار داشت :سطح زیر کشت گندم در استان ۱۳هزار هکتار است و سالیانه قریب به ۶۲هزار تن محصول تولید می شود.

حسینی خاطرنشان کرد : در صورت داشتن بارندگی های مناسب در سالجاری، پیش بینی می شود تولید امسال نسبت به سال قبل ۵درصد افزایش داشته باشد. شهرستانهای  رودان ، میناب ، حاجی آباد ، بستک ، پارسیان وبندرعباس از مناطق مهم تولید گندم در استان هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه رتبه هرمزگان در سطح کشور در تولید گندم ۲۷ است، بیان داشت: ۸درصد مزارعه گندم هرمزگان به سیستم آبیاری نوین مجهز وکشت برروی نوارتیپ انجام می شود که باعث افزایش عملکرد و صرفه جویی در مصرف آب شده است.

حسینی ادامه داد:  ارقام شیرودی ، چمران ، سیروان و چمران ۲ از مهمترین ارقام کشت شده در استان هستند. گندم تولیدی ۳۲درصد نیاز استان را تامین ومابقی از استانهای خوزستان وفارس خریداری می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: گندم  از محصولات  استراتزیک ومورد نیاز کشور است و سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه کشت آن برنامه ریزی هدفمند را در دستور کار قرار دارد.

حسینی بیان داشت: فصل کشت گندم در هرمزگان از اواسط آبان ماه  آغاز وتا  پایان آذرماه ادامه دارد وفصل برداشت از اواسط فروردین ماه شروع وتا پایان خردادماه است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید