Performancing Metrics

تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه، قانون و از الزامات روز است | اتاق خبر
کد خبر: 374213
تاریخ انتشار: 14 مهر 1395 - 02:42
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه با توسعه شبکه جهانی اینترنت و گسترش مفاهیم فناوری اطلاعات تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش ضروری است.

اتاق خبر: علی اسماعیلی افزود: اگر درکسب و کارهای امروزی از ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده نشود، در آینده‌ای نزدیک از عرصه تجارت و رقابت حذف خواهند شد؛ بر این اساس بهره‌برداری از ابزارهای فناوری اطلاعات ضروری است و تراکنش‌های الکترونیکی در بخش‌های مالی، مالیاتی و سایر بخش‌های اقتصادی، باید رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه ماده ۷۱ قانون نظام صنفی يكی از صريح‌ترين الزامات قانوني براي نوسازي شبكه‌های صنفي و سيستم توزيع كشور از طريق ترويج استفاده از تجهيزات و ابزارآلات مدرن در بنگاه‌های صنفي را فراهم کرده است؛ گفت: این ماده تاکید می‌کند به ‌منظور تسهيل داد و ستد، ثبت و مستندسازي، نظارت بر قيمت ها و شفافيت در مبادلات اقتصادي، افراد صنفي عرضه‌کننده کالا يا خدمات مکلفند مطابق اولويت‌بندي مشاغل که هر سال اعلام مي‌شود، از سامانه صندوق مکانيزه فروش ( P.O.S ) استفاده کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: این صندوق‌‌ها در راستای شفاف‌سازی عملکرد مالی اصناف، دریافت مالیات عادلانه و مستند به عملیات مالی و بر اساس ابلاغ هیات دولت، در اجراي ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه اين قبیل قوانین و الزامات، گام مهمي در جهت نوسازي و استانداردسازي رفتارهاي اقتصادي صنوف محسوب مي‌شود، افزود: به منظور عملیاتی کردن برنامه‌های دولت و در راستای حمایت از اصناف کشور، با نظارت بر تمام فازهای اجرایی طرح، زیرساخت های اجرایی آن فراهم می شود./

منبع: اتاق اصناف

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید