Performancing Metrics

کمپین نذر فرهنگی در «عصر خانواده»/ پرمخاطب می شویم | اتاق خبر
کد خبر: 375646
تاریخ انتشار: 23 مهر 1395 - 09:22
علی اکبر کریمی و سحر رضوی تهیه کنندگان برنامه «عصر خانواده» بانی کمپین نذر فرهنگی شدند.

به گزارش اتاق خبر، علی اکبر کریمی یکی از تهیه کنندگان سری جدید برنامه «عصر خانواده» که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه دو سیما می رود درباره تولید محتوای این برنامه در ایام محرم و صفر گفت: با توجه به اینکه برنامه ما خانواده محور است تا حدودی رویکردهایمان از ابتدای ماه محرم تغییر کرد اما قالب اجتماعی کار حفظ شده و شباهتی به برنامه های معارفی نداریم.

وی افزود: در این برنامه یک ساعته بخش هایی تعبیه شده تا در مناسبت های مختلف به بیان موضوع خاص بپردازیم. ضمن اینکه کارشناسان حاضر در برنامه «عصر خانواده» با توجه به موضوعات انتخاب شده در ایام محرم از ایثار، گذشت، آزادگی و عاشورا می گویند و درباره مباحث مرتبط بین خانواده، زندگی و محرم صحبت می کنند.

کریمی اشاره کرد: مثلا در بخش آشپزخانه که شعارمان هم «ساده، آسان و سلامت» است حال و هوای محرم وجود دارد و اگر قرار به آموزش دم نوش یا شربت خاصی باشد سعی داریم نکات مربوط به سلامتی را در این بخش بگنجانیم و مواد و ترکیباتی پیشنهاد دهیم که با وجود ارزان بودن برای سلامتی هم مفید باشد و در نذورات بتوانند از آن استفاده کنند.

این تهیه کننده درباره دیگر بخش های برنامه گفت: در ادامه هم در بخش طب سنتی از مزایای استفاده از نوشیدنی هایی مثل شربت زعفران صحبت می کنیم و کارشناس این نکته را تبیین می کند که اگر این شربت با چنین ترکیباتی درست شود سلامتی و خواص آن هم تامین خواهد شد. این نکاتی است که غیرمستقیم به آن اشاره می کنیم.

وی همچنین با بیان به اینکه این برنامه در روزهای تاسوا و عاشورا روی آنتن نرفته است، اظهار کرد: ما بعد از تعطیلات به روال عادی برمی گردیم و «عصر خانواده» مثل سابق روی آنتن خواهد رفت تا زمانی که به اربعین نزدیک شویم باز فضای برنامه تغییر خواهد کرد.

کریمی اشاره کرد: نکته مهمی که از ابتدای محرم من و خانم رضوی به آن پایبند بودیم بحث کمپین نذر فرهنگی بود که تا ماه صفر هم آن را ادامه خواهیم داد. با این توضیح که در تلاشیم نسبت به برخی رفتارها فرهنگ سازی کنیم مثلا بیان کنیم که در صف نذری یک غذا بگیریم تا یکی دیگر به افراد نیازمند برسد یا از ظرف هایی استفاده کنیم که بازگشت شان در طبیعت به محیط زیست آسیب نرساند.

وی همچنین در رابطه با تازه ترین برنامه خود گفت: من سال ها تهیه کننده برنامه های سیمای خانواده شبکه یک سیما بودم و تجربیات خوبی کسب کردم. «عصر خانواده» آینه ای از دوران طلایی خانواده هاست و ما سعی می کنیم فضایی فراهم کنیم که در این یک ساعت مفید باشیم. کارشناسانی که در حوزه های تربیت، روانشناسی بالینی و بخش های اجتماعی به برنامه دعوت می شوند بیشتر به نکاتی می پردازند که مردم جامعه با آن درگیرند.

وی در پایان بیان کرد: این برنامه تازه یک ماه است که روی آنتن رفته و ما در تلاشیم با «عصر خانواده» به جایی برسیم که ما را در صدر تولیدات مربوط به خانواده ببینید. با برنامه ریزی هایی که داشتیم امیدواریم این کار جزو پر بیننده ترین ها بر اساس نظرسنجی مردم باشد چون مخاطب برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد.

برنامه «عصر خانواده» با رویکرد بازخوانی سبک زندگی ایرانی- اسلامی به صورت تخصصی و با نگاهی خانواده محور به موضوعات متنوع پرداخته و لذت حضور در کانون خانواده و ارائه راهکارها و ایده‌های مناسب برای طرح الگوی خانواده مطلوب ایرانی ـ اسلامی را در دستور کار دارد.

این برنامه به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی و سحر رضوی و با اجرای گیتی خامنه، سونیا پوریامین و محمودرضا قدیریان محصول گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیماست که از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن می رود.

مهر

  •  
نظرات
ADS
ADS
پربازدید