Performancing Metrics

پیشرفت 76 درصدی سکوهای اصلی فاز 14 پارس جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 375947
تاریخ انتشار: 26 مهر 1395 - 00:38
مجری طرح توسعه فاز 14پارس جنوبی گفت: هم اکنون عملیات ساخت دو سکوی اصلی B و A این فاز در یارد بندرعباس با پیشرفت76 درصدی در دست اجراست و به ترتیب تا پایان دی ماه امسال و فروردین سال آینده آماده نصب و راه اندازی می شوند.

اتاق خبر:روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز شنبه به نقل از مرتضی زرین گل افزود: عرشه های اقماری این سکوها نیز در بخش EPC دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی یادآورشد: تا پیش از این، روند ساخت سکوهای اقماری فازهای 17و18 باتوجه به مشکلات پیمانکار متوقف شده بود که با ایجاد تغییرات ایجاد شده در حوزه مدیریتی این بخش و تامین نسبی منابع مالی، مراحل ساخت این دو سکو دوباره در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) فعال شده است.
زرین گل، با اشاره به جایگزینی صورت گرفته در سکوهای این فاز در سال گذشته گفت: با توجه به پیشرفت به نسبت بالای ساخت سکوهای 14C و 14D در سال 94 و تدابیر وزارت نفت در بهره برداری از فازهای اولویت دار، این سکوها با سکوهای اقماری فازهای 17 و 18 به عنوان فازهای دارای اولویت جا به جا شدند و سکوهای اقماری 17B و 18B به فاز 14 تعلق گرفت.
وی با بیان اینکه عملیات نصب سکوی 14Dدر موقعیت سکوی 18B، مردادماه امسال پایان یافت، اظهار داشت: سکوی اقماری دیگر این فاز نیز(14C) بزودی آماده بارگیری و نصب در موقعیت سکوی 17B می شود.
وی با بیان اینکه ساخت سکوی 18B(جایگزین موقعیت 14C) در اولویت اجرا قرار گرفته است، تاکید کرد: برای تحقق ظرفیت یک میلیارد فوت مکعبی در مرحله نخست این طرح، علاوه بر نصب و راه اندازی سکوی اصلی(14A)، عرشه اقماری این سکو نیز باید نصب و راه اندازی شود.
در فاز 14 دو سکوی اصلی A وB و دو سکوی اقماری C و D هر کدام با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب منابع گازی پارس جنوبی را برداشت و به پالایشگاه خشکی ارسال خواهند کرد.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید