Performancing Metrics

صادرات 2 هزار راس دام زنده از دیر بوشهر به خارج کشور | اتاق خبر
کد خبر: 376147
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 05:24
رئیس دامپزشکی دیر استان بوشهر گفت: در شش ماه نخست سال جاری اقدامات قرنطینه و بهداشتی دامپزشکی 2 هزار راس گوسفند زنده صادراتی به مقصد کشور قطر در این شهرستان انجام شده است.

اتاق خبر: خاسماعیل محمودی روز دوشنبه در حاشیه صادرات 800 راس دام زنده به خارج از کشور درگفت و گو با ایرنا افزود: این دام ها پس از پلاک کوبی، نشانه گذاری و انجام اقدامات بهداشتی در طول دوره قرنطینه، با صدور گواهی بهداشتی صادر شدند.
وی یکی از مهمترین عوامل تداوم صادرات دام زنده به خارج از کشور را داشتن شرایط لازم بهداشتی دانست و گفت: اداره دامپزشکی در این زمینه نقش اصلی را عهده دار است.
رئیس دامپزشکی شهرستان دیر افزود: دام هایی که اکنون به خارج از کشور صادر می شود، شامل گوسفند نر و گوشتی است که به مدت دو روز در این شهرستان تحت قرنطینه قرار می گیرند.
فرماندار دیر با بیان اینکه شهرستان دیر دارای شرایط مناسب زیر ساختی برای صادرات و واردات کالاست، گفت: این بندر دارای ظرفیت بالایی در امور بازرگانی و تجاری است و اکنون شناورهای باری فعالیت بسیار خوبی در این زمینه دارند.
حمزه اعتماد افزود: تولید فرآورده های گوشتی دام و طیور از سرمایه ملی کشور محسوب می شود و حراست دام و طیور از نظر بهداشتی وظیفه دامپزشکی است.
وی با اشاره به شعار سال، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان کرد: اقتصاد شهرستان دیر بر پایه تجارت، صیادی و زراعت و دامداری است و بیش از 50 درصد جمعیت شهرستان در این عرصه فعالیت می کنند.
نماینده صنف تجار صادرکننده دام جنوب کشور به ایرنا گفت: تصمیم داریم تا پایان سال جاری 10 هزار راس دام زنده را از شهرستان دیر به خارج از کشور صادر کنیم.
بهمن سیفی ضمن قدردانی از همکاری خوب اداره دامپزشکی شهرستان دیر افزود: این شهرستان قابلیت بسیار بالایی برای صادرات گوسفند به خارج از کشور دارد.
شهرستان دیر با 54 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج فارس قراردارد.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید