Performancing Metrics

تورهای جزیره‌ای راهکار جدید افزایش مسافران دریایی | اتاق خبر
کد خبر: 376382
تاریخ انتشار: 28 مهر 1395 - 02:48
پس از آنکه آمارهای جدید از میزان مسافرت‌های دریایی در سال جاری نشان داد آمار سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اصلی‌ترین بنادر کشور کاهش یافته است، به نظر می‌رسد سازمان بنادر برای حل این مشکل راهکارهایی جدید پیش‌بینی کرده است؛ راهکاری که به نظر می‌رسد

اتاق خبر: با توجه به شرایط خاصی که در دریای خزر وجود دارد عملا هنوز شرایط برای استفاده از ظرفیت‌های مسافرتی این دریا فراهم نشده و تمام تمرکزها در دریای خلیج‌فارس و عمان جمع شده است.

با وجود آنکه افزایش توجهات به گردشگری دریایی در طول سال‌های گذشته توانسته تعداد مسافران را در برخی از بنادر افزایش دهد اما کاهشی شدن آمار سفرها در بندر قشم به عنوان اصلی‌ترین بندر مسافرتی ایران نشان از آن دارد که باید تغییر رویکردی جدی در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

یکی از این تغییرات که از چند ماه کلید خورده افزایش تعداد مقاصد بین‌المللی شناورهای ایران است. برقراری چند برنامه مسافرتی به مقصد جزایر عمان بخشی از برنامه‌ای بوده که در طول این ماه‌ها اجرایی شده و می‌تواند در آینده افزایش یابد.

در کنار آن آنچه بیشترین اهمیت را در جذب مسافران جدید دارد افزایش تنوع و البته کیفیت شناورهای مسافرتی به شمار می‌رود. بسیاری از شناورهایی که در طول سال‌های گذشته فعال بودند به دلیل بالا رفتن سن یا نیاز به بهسازی دارند و یا باید با نمونه‌های جدیدتر تعویض شوند موضوعی که سازمان بنادر تلاش کرده با در نظر گرفتن تسهیلات جدید در رابطه با آن شرایط را برای نوسازی این ناوگان فراهم کند.

در کنار این دو موضوع حالا معاون سازمان بنادر خبر از طرح دیگری داده که تمرکز آن افزایش گردشگرانی است که به جزایر ایرانی سفر می‌کنند. این برنامه‌ها که جزئی از سفرهای کوتاه مدت دریایی به شمار می‌روند می‌تواند راه را برای افزایش تعداد گردشگران کشور فراهم کرده و البته رونقی جدید به کار شناورهای مسافرتی بدهد.

هر چند مشخص نیست آیا ناوگان مسافرتی فعلی ایران توان مدیریت این سفرهای جدید را خواهد داشت یا خیر، اما آنچه بیشترین اهمیت را دارد بهره بردن حداکثری از فضای دریایی ایران در آب‌های خلیج‌فارس است.

وزیر راه و شهرسازی بارها در صحبت‌های خود بر لزوم نگاه دریامحور به توسعه اقتصادی سخن گفته و افزایش امکانات زندگی و رفاهی در این مناطق را به عنوان یک اولویت جدی مطرح کرده است. موضوعی که می‌تواند با افزایش تعداد گردشگران دریایی با سرعت بیشتری دنبال شود و در عمل با یک تیر دو نشان را نصیب سیاست‌گذاران دریایی ایران کند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید