Performancing Metrics

غول پتروشیمی دانمارک آماده بازگشت به ایران شد | اتاق خبر
کد خبر: 376919
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 20:07
شرکت «هالدو تاپسو» دانمارک به منظور همکاری و مشارکت در صنایع پتروشیمی ایران با محور تامین کاتالیست، دانش فنی و سرمایه گذاری در دوران پسا برجام اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر بر این اساس در حاشیه برگزاری نمایشگاه پلاستیک K آلمان، با حضور مرضیه شاهدائی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و احمد مهدوی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفتگوهایی با مدیران ارشد شرکت هالدو تاپسوی دانمارک به منظور سرمایه گذاری، انتقال دانش و فنآوری و تامین لیسانس طرح‌های جدید پتروشیمی ایرانانجام گرفته است.

با این انجاماین گفتگوها، شرکت دانمارکی برای همکاری و مشارکت در طرح‌های جدید تولید اوره، آمونیاک و متانول صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده است.  از سوی دیگر علاوه بر شرکت تاپسو، مذاکراتی با چندین شرکت اروپایی همچون «تیسن کروپ» آلمان هم به منظور مشارکت و سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران انجام گرفته به طوری‌که این شرکت آلمانی هم خواستار مشارکت و همکاری در طرح‌های PVC صنعت پتروشیمی ایران شده است.

تا پیش از اعمال تحریم‌ها، شرکت هالدو تاپسوی دانمارک یکی از شرکت های فعال در صنایع پتروشیمی ایران بود به طوری‌که این شرکت دانمارکی قرارداد احداث واحد متانول مرجان در فازدوم عسلویه را به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون یورو امضا کرده بود. علاوه بر این «یورگن نرگارد گل» معاون رئیس شرکت دانمارکی هالدور تاپسو همزمان با لغو تحریم‌های پیش روی سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران، خواستار توسعه همکاری‌ها با صنعت پتروشیمی در حوزه پژوهش، فنآوری و تامین کاتالیست شده بود.

انتقال تکنولوژی برای تولید محصولات جدید پتروشیمی، ساخت کارخانه کاتالیست، همکاری مشترک در احداث واحدهای متانول با فن آوری جدید در پتروشیمی مرجان و متانول ونیران (ایران- ونزوئلا)، ساخت واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی هنگام از جمله محورهای کاری جدیدی صنعت پتروشیمی ایران و هالدو تاپسوی دانمارک در دوران پسا برجام به شمار می‌رود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید