Performancing Metrics

«پشت ابرها»، نام فیلم جدید مجید مجیدی | اتاق خبر
کد خبر: 377170
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 06:12
پیش‌تولید رسمی فیلم جدید کارگردان «محمد رسول الله» امروز آغاز می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، مهران کاشانی فیلمنامه نویس سینما که در فیلم جدید مجید مجیدی نگارش فیلمنامه را با همکاری مجیدی بر عهده دارد، در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: نام قطعی فیلم، «پشت ابرها» شد. ابتدا قرار بود پیش تولید فیلم در پایان شهریور باشد اما بازنویسی نهایی فیلمنامه بیش از آنچه انتظار می رفت زمان لازم داشت.

وی اضافه کرد: تحقیق، نگارش و بحثهای طولانی من و مجیدی بیش از یکسال زمان برد و بازنویسی نهایی باعث شد پیش تولید یکماه عقب تر بیفتد. البته از امروز که مجیدی به هند سفر می‌کند پیش تولید این فیلم رسما آغاز می شود. قطعی شدن لوکیشن‌ها و بازیگران در این سفر مجیدی انجام خواهد شد. 

این نویسنده در مورد نکات قابل توجه همکاری در این پروژه سینمایی و کار با این کمپانی هندی اظهار داشت: سینمای ایران در زمینه نگارش فیلمنامه و یا تولید فیلم برای یک کمپانی خارجی بی‌تجربه یا کم تجربه است، چه از نظر حقوقی و چه به لحظ مولفه‌های هنری. که خوشبختانه در پروژه سینمایی  فیلم «پشت ابرها» این تجربه اتفاق افتاد.   

کاشانی درباره عوامل «پشت ابرها» عنوان کرد: همه عوامل فیلم هندی هستند و ماحصل این تجربه می‌تواند برای سینمای ما قابل تامل و بحث باشد. 

وی در خصوص فضای فیلم جدید مجیدی، اظهار داشت: فضای این فیلم، در حال و هوای دیگر کارهای مجیدی می‌گذرد. نکته قابل توجه دیگر این است که برآورده کردن خواسته ها و مولفه های فرهنگی هر کشور در عین حفظ هویت و امضای خود در پای فیلم، کاری است که فکر میکنم مجیدی و من توانسته ایم در «پشت ابرها» محقق کنیم. 


کاشانی با اشاره به زمان قطعی کلید خوردن فیلم گفت: حداقل دو ماه برای پیش تولید در نظر گرفته شده و فیلم اول دی ماه کلید خواهد خورد البته اگر زمان پیش تولید بیشتر شود قاعدتا زمان کلید خوردن نیز تغییر خواهد کرد. 

این نویسنده در خصوص اکران «پشت ابرها» بیان کرد: هندی‌ها اساسا به اکران این فیلم در هند و کشورهای خارجی فکر می‌کنند و ایران نیز جزو کشورهای اکران کننده خواهد بود. 

وی درباره بازیگران فیلم عنوان کرد: با بازیگران مطرح هندی صحبت‌هایی شده اما چون به قطعیت نرسیده ترجیح می‌دهیم رسانه‌ای نشود، فقط یک بازیگر نوجوان قطعی شده که اولین حضورش در سینما است. 

این فیلمنامه نویس با اشاره به لوکیشن‌ها و داستان «پشت ابرها» تصریح کرد: تمام فضای فیلم و داستان در بمبئی می‌گذرد و روایت پسر نوجوانی است که به دلایلی در کودکی از خانواده جدا شده و پس از گذشت سال ها در جستجوی هویت تازه خود است. 

کاشانی از سابقه همکاری با مجیدی گفت: پیش از این در فیلم «آواز گنجشک ها» و یک انیمیشن به نام «پادشاه آب» با مجیدی همکاری داشتم و از حال و هوای کاری یکدیگر شناخت کامل داریم. کارکردن با محیدی همیشه تجربه ای دوست داشتنی و شهودیست .  در این پروژه  در سفری که با مجیدی به هند داشتیم سعی کردیم تحقیقات  گسترده ای را به خوبی پیش ببریم و خوشبختانه این اتفاق با دقت نظری که مجیدی در این موارد دارد با موفقیت پیش رفت، البته پیش از این در مورد هند مطالعاتی داشتم که با شناخت کاملی که مجیدی درباره هند داشت در نگارش «پشت ابرها» به کار گرفته شد. 

گفتنیاست؛ آخرین فعالیت سینمایی مجید مجیدی «محمد رسول الله» بود و حالا قرار است در تجربه جدید خود با یکی از موفق‌ترین کشورها در صنعت سینما یعنی هند، همکاری مشترکی را آغاز کند. همچنین آخرین فعالیت سینمایی مهران کاشانی نگارش فیلمنامه «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی بوده است که کاندیدای بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و چهارم بوده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

  

نظرات
ADS
ADS
پربازدید