Performancing Metrics

پردیسی‌ها همچنان منتظر اعلام قیمت مسکن مهر هستند | اتاق خبر
کد خبر: 377424
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 15:18
بسیاری از متقاضیان مسکن مهر پردیس در انتظار اعلام قیمت نهایی چهار فاز این سایت هستند، چراکه طبق وعده وزیر راه و شهرسازی باید قیمت‌های نهایی تا پایان تابستان اعلام می شد.

اتاق خبر: چندی پیش بر اساس دستورالعمل دی ماه ۱۳۹۲ سرانجام قیمت فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ اعلام شد که به اعتراضاتی از سوی برخی متقاضیان انجامید و به تجمع مقابل وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی منجر شد. اما وزیر راه و شهرسازی قول داد تا آخر شهریورماه قیمت‌های نهایی را اعلام کند که هنوز خبری از این مساله نیست.

بر همین اساس روز گذشته نیز مجددا حدود ۳۰۰ نفر از متقاضیان مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند و خواستار دیدار با مقامات وزارتخانه شدند. این گروه بیان کردند که خواستار تحویل واحدهای مسکن مهر خود بدون محاسبه هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی، محوطه‌سازی و آماده‌سازی هستند.

البته گفته می‌شود که در فاز ۸ قیمت‌ها از ۶۵ تا ۸۴ میلیون به ۵۸ تا ۶۹ میلیون تومان رسیده اما تکلیف قیمت فازهای دیگر هنوز مشخص نشده است. با این حال برخی رسانه ها گمانه زنی هایی صورت دادند مبنی بر اینکه متقاضیان فازهای ۵ و ۹ جدید پردیس باید حدود ۴۶ میلیون تومان پرداخت کنند، قیمت نهایی واحدهای فاز ۸ نیز بسته به متراژ بین ۶۵ تا ۸۱ میلیون تومان خواهد بود. اما این موضوع هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

مدتی است متقاضیان مسکن مهر پردیس بدلیل مشخص نبودن قیمت نهایی فازهای مختلف این شهر و تاخیر در واگذاری این واحدهای مسکونی، سرگردان هستند و طی ماه‌های اخیر چهار بار در مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تجمع کرده‌اند. آنچه به نارضایتی متقاضیان دامن زد، شایعاتی بود که در مورد قیمت ۶۵ تا ۸۴ میلیون تومانی واحدهای مسکونی فاز ۸ مطرح شد. همین مسائل موجب شد به دستور وزیر راه، کارگروهی متشکل از نماینده قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، نماینده مدیرعامل عمران شهرهای جدید و مدیرعامل شرکت عمران پردیس برای پیگیری تشکیل شود.

پیش از آن قیمت‌هایی اعلام شد که به نوعی متقاضیان را شوکه کرد. اما مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درخصوص علت افزایش قیمت برخی واحدهای مسکن مهر پردیس با بیان اینکه قیمت نهایی واحدهای فاز های مختلف باید در سال‌های گذشته یعنی سال ۱۳۹۲ اعلام می شد تا روند اجرای تکمیل پروژه ها تسریع و تسهیل می‌شدند گفت: این واحدها که دارای متراژ بالا و شرایط خاص هستند کمتر از پنج درصد کل فاز ۸ هستند.

کارشناسان شرکت عمران در ماه گذشته از برگزاری جلسات متعدد فنی قیمت نهایی کلیه فازها یعنی ۱۱، پنج، ۹جدید، ۹ قدیم و هشت را استخراج کردند. مبلغ نهایی آورده متقاضی در فاز ۱۱ حدود ۳۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، فاز ۵ و ۹ جدید حدود ۴۶ تا ۴۷ میلیون تومان بر حسب متراژ واحدها، فاز ۸ به دلیل متراژ بالاتر و متغییر بودن متراژ واحدها بین ۶۵ الی ۷۹ میلیون تومان و تعداد محدودی از واحدهای این فاز به دلیل شرایط خاص تا ۸۴ میلیون تومان (که این واحدها زیر ۵ درصد کل فاز ۸ می باشند) استخراخ شده است.

به گفته غفوری، این شرکت آمادگی خود را جهت واگذاری حدود ۴۰ هزار واحدی که در فازهای مختلف به مرحله نازک کاری رسیده اند اعلام می کند ولی پیش نیاز این مهم، واریز سهم آورده متقاضیان و کمک سایر ارگانهای مرتبط است. شرکت عمران از مسئولین ذیربط و سایر دستگاه های متولی خصوصا وزارت نیرو در بخش آب، فاضلاب و برق و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تخصیص به موقع منابع جهت تکمیل زیر ساخت های مسکن مهر پردیس استدعای همکاری دارد که متاسفانه تا کنون در این بخش ها سرعت لازم جهت تکمیل این پروژه های محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: متقاضیان عزیز حق انتقاد به قیمت های اعلامی را دارند. چون این افراد با تمام دارایی ها ی خود که حتی ۱۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان را هم به سختی تهیه و به حساب آورده خود می ریزند و به تکمیل هرچه سریع‌تر مسکن مهر خود امید بسته اند کما اینکه برخی از نمایندگان ایشان جلسات مکرر اعتراضی به قیمت ها داشته اند و شرکت عمران نیز آمادگی خود را جهت ارائه آنالیز کلیه قیمت ها و بررسی کلیه دستگاه های نظارتی اعلام می‌کند ولی نقد باید منصفانه و منطقی باشد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید