Performancing Metrics

به تایلندی‌ها تعهد داده‌ایم | اتاق خبر
کد خبر: 377446
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 16:34
دبیر انجمن برنج با بیان اینکه برنج‌های وارداتی درجه یک نیستند، گفت: ما قبل از تحریم، با تایلند قراردادی مبنی بر واردات برنج داشتیم که درحال حاضرتایلندی‌ها انتظار دارند این امر عملی شود.

اتاق خبر: جمیل علیزاده شایق درباره واردات برنج از تایلند و کیفیت برنج تایلندی در مقایسه با نوع هندی این محصول، اظهارداشت: در این مساله که برنج تایلندی بهتر از نوع هندی این محصول است، هیچ شکی نیست.

وی با بیان اینکه برنج‌هایی که وارد کشور ما می‌شود انواع درجه یک این محصول نیستند، گفت: برنج‌های هندی که در فروشگاه‌های اروپا و آمریکا عرضه می‌شوند کیفیتی بسیار متفاوت با آنچه در ایران عرضه می‌شود، دارند.

دبیرانجمن برنج کشور با اشاره به اینکه سعی می‌شود برنج‌های وارداتی به ایران، ارزان قیمت باشند، افزود: یکی از مسئولان در دولت قبل اعلام کرده بود برای اینکه ارز زیادی از کشور خارج نشود، مجبور هستیم برنج ارزان قیمت بخریم و وارد کنیم.

شایق با بیان اینکه در یک دوره نیز ما مجبور به واردات برنج هندی به کشور بودیم، ادامه داد: آن زمان هند بابت کالاهایی که از ایران خریده بود باید اجناسی را به ما می‌داد چون به دلیل شرایط تحریم  قادر به پرداخت پول نبود.

وی اضافه کرد: درحال حاضر با توجه به اینکه مشکل تحریم برطرف شده است ما می‌توانیم ازپاکستان، تایلند یا هرجای دیگری برنج وارد کنیم.

دبیرانجمن برنج کشور ادامه داد: دلیل اینکه رئیس جمهور در سفر به تایلند بحث واردات برنج از آنجا را مطرح کرد، این بود که ما قبل از تحریم با تایلند قراردادی داشتیم که براساس آن قرار بود مقداری برنج از این کشور وارد ایران شود.

شایق با بیان اینکه واردات برنج از تایلند به دلیل مشکلات ناشی از تحریم انجام نشد، افزود: درحال حاضر نیز تایلندی‌ها انتظار دارند ما قرارداد مذکور را اجرا کرده و واردات برنج را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: جز این مساله، ما دیگر محدودیتی در زمینه واردات برنج به کشور نداریم و می‌توانیم از کشورهایی مانند پاکستان، هند، ویتنام، اورگوئه و تایلند برنج وارد کنیم.

شایق درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه برنج تایلندی ارزان‌تر از نوع هندی آن است نیز اضافه کرد: این حرف منطقی نیست، ما یک نوع برنج تایلندی یا هندی نداریم و این برنج‌ها انواع مختلف با قیمت‌های متفاوت دارند بنابراین دولت باید برنجی را بخرد که هم کیفیت بالاتری نسبت به بقیه دارد و هم قیمت آن مناسب‌تر است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید