Performancing Metrics

قیمت بلیت چارتر اربعین یک میلیون و 100 هزار تومان است | اتاق خبر
کد خبر: 377476
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 13:12
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که قیمت بلیت‌های چارتری به عتبات عالیات در ایام اربعین همان یک میلیون و 100 هزار تومان است، گفت: آژانس های هواپیمایی به بهانه چارتر کردن بلیت، حق گران فروشی را ندارند.

اتاق خبر: مقصود اسعدی سامانی، با بیان اینکه  چاترکنندگان بلیت نجف و بغداد برای ایام اربعین باید بلیت را با همان قیمت مصوب یک میلیون و 100 هزار تومان به فروش برسانند، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی به تمام آژانس‌های مسافری طرف قرارداد خود ابلاغ کرده‌اند که بلیت هواپیما برای ایام برگزاری مراسم اربعین به مقاصد نجف و بغداد در بازه زمانی 23 آبان تا 5 آذر ماه باید با نرخ مصوب حداکثر یک میلیون و 100 هزار تومان به متقاضیان عرضه کنند.

وی تاکید کرد: اگر آژانسی بلیت نجف را چه با عنوان بلیت چارتری و یا بلیت برنامه‌ای بالاتر از این نرخ مصوب به فروش برساند، تخلف کرده است و متقاضیان در مواجه به این تخلف آژانس‌ها می‌توانند، موضوع را به سازمان هواپیمایی و یا انجمن شرکت‌های هواپیمایی اطلاع دهند.

سامانی با بیان این که اینکه بلیت هواپیما برای این ایام ذکره شده چارتر باشد هیچ تاثیری در قیمت ندارد و آژانس‌های مسافری و ایرلاین‌‌ها حق افزایش قیمت بلیت هواپیما به بهانه فروش چارتری را ندارند، ادامه داد: به طور قطع با گران فروشان بلیت هواپیما برای ایام اربعین برخورد جدی خواهیم کرد.

این مقام مسئول افزود: زائران در صورت مواجه این تخلف آژانس های مسافری می توانند با دفتر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به شماره 44014440-021 تماس حاصل فرمایند.

وی ادامه داد: بلیت برنامه‌ای هم قطعا برای فروش در بازار وجود دارد اما تاکید می کنم بلیت‌های چارتری هم با قیمت مصوب باید به فروش برود.

اسعدی سامانی با بیان اینکه امکان فروش اینترنتی بلیت نجف و بغداد به دلیل الزام ارائه پاسپورت پیش صدور بلیت وجود ندارد، تاکید کرد: همچنین به زائران توصیه می‌شود برای خرید بلیت هواپیما به عتبات عالیات برای این بازه زمانی تنها به سایت‌های ایرلاین‌ها مراجعه کنند و از رزرو بلیت از سایت‌های متفرقه جدا خودداری کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: بسیاری از سایت‌ها برای کسب اعتماد زائران اقدام به فروش بلیت با قیت‌های مصوب کرده‌اند که برای بسیاری از این بلیت ها، پروازی وجود ندارد.       

وی گفت: سال گذشته در ایام اربعین چیزی حدود 750 پرواز فوق العاده و چیزی حدود 400 پرواز برنامه‌ای از 8 فرودگاه بین المللی کشورمان به مقاصد نجف و بغداد انجام شد. امسال هم پیش بینی می شود که همین تعداد پرواز در این بازه زمانی انجام شود.

سامانی با بیان اینکه امکانات فرودگاه نجف محدود است و امکان افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر از طریق هواپیما وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به این شرایط روزانه در نهایت بین 7 الی 8 هزار زائر در این ایام از طریق هواپیما جا به جا خواهد شد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید