Performancing Metrics

آغاز برداشت رسمی زعفران | اتاق خبر
کد خبر: 377682
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 22:24
عضو شورای ملی زعفران از آغاز برداشت رسمی طلای سرخ در کشور خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت، نرخ این محصول کیلویی حدود ۵۰۰ هزارتومان ارزان شده است.

اتاق خبر: علی حسینی از آغاز برداشت رسمی زعفران در کشور خبر داد و اظهارداشت: برداشت زعفران نوبرانه از ۲۰ مهر و برداشت رسمی این محصول از ۲۵ مهرماه در  کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن روزهای اوج برداشت طلای سرخ افزود: از ۵ تا ۱۵ آبان‌ماه شاهد اوج برداشت این محصول در کشور هستیم.

عضو شورای ملی زعفران همچنین با بیان اینکه قیمت این محصول درحال متعادل شدن است، گفت: در حدود ۱۰ روز اخیر قیمت طلای سرخ حدود ۵۰۰ هزارتومان درهرکیلوگرم ارزان شده و درحال حاضر نرخ آن بین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان است.

حسینی ادامه داد: روند نزولی قیمت زعفران همچنان ادامه دارد ضمن اینکه از پنجم آبان‌ماه به بعد نرخ این محصول متعادل‌تر می‌شود و به ۴ تا ۵ میلیون تومان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه قیمت زعفران باید منطقی و متعادل باشد، گفت: ما با توجه به تولید و بازارهایی که داریم باید این مساله را به درستی مدیریت کنیم تا آسیب نبینیم.

حسینی با اشاره به اینکه زعفران ایران از نظر کمیت، کیفیت و قیمت رقیب ندارد، اضافه کرد: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، سال گذشته بالغ بر ۳۵۰ تن زعفران در کشور تولید شد.

وی با بیان اینکه هرسال سطح زیرکشت زعفران به طور طبیعی مقداری افزایش پیدا می‌کند، اظهارداشت: با توجه به بارندگی‌های خوبی که داشتیم پیش بینی می‌شود میزان تولید امسال بیشتر از سال گذشته باشد اما هنوز در ابتدای فصل برداشت هستیم و نمی‌توان با قطعیت در این زمینه صحبت کرد، ممکن است اتفاق غیرمنتظره‌ای مانند سرمازدگی پیش بیاید و تولید را تحت تاثیر قرار دهد.

عضو شورای ملی زعفران تصریح کرد: بنابراین تا زمانی که برداشت محصول خاتمه پیدا نکند نمی‌توانیم درباره میزان تولید حرفی بزنیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید