Performancing Metrics

خرید 40 هزار تن مرکبات مازندران در قالب خرید میوه شب عید | اتاق خبر
کد خبر: 377692
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 15:22
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال 60 هزار تن مرکبات با قیمت دو هزار و 500 تومان از سوی سازمان تعاون روستایی خریداری خواهد شد.

اتاق خبر: دلاور حیدرپور -رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولید مرکبات در این استان برای سال جاری به چه صورت است؟ بیان داشت: تولید مرکبات در سال جاری  150 تا 200 هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش تولید مرکبات در سال جاری برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده چه اقداماتی انجام می شود؟ ، گفت:  امسال 60 هزار تن مرکبات با قیمت دو هزار و 500 تومان از سوی سازمان تعاون روستایی خریداری خواهد شد که 40 هزار تن در قالب خرید میوه شب عید و 20 هزار تن از طریق شبکه تعاون روستایی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

او در خصوص وضعیت صادرات مرکبات بیان داشت: در حال پیگیری برای تسهیل در صادرات هستیم و بخش از محصولات به آسیای میانه، روسیه و عراق صادر می شود. منتظر کمک‌های دولت هستیم چرا که 2 هزار میلیارد تومان مصوب شده است تا تسهیلات با نرخ سود 14 درصدی به صادرکنندکان تعلق گیرد و در تلاش هستیم که نرخ سود 14 درصد را کاهش دهیم.

حیدرپور در پایان در خصوص وضعیت تولید کیوی بیان داشت: وضعیت تولید کیوی نیز مناسب است و پیش بینی می شود در سال جاری صادرات این محصول افزایش یابد. باید کمک کنیم که با در اختیار گذاشتن سرمایه در گردش به صادرکنندگان و سردخانه داران با ایجاد گردش مالی بیشتر، حضور آنان را افزایش دهیم.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید