Performancing Metrics

پرداخت ۳۸۵۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج | اتاق خبر
کد خبر: 377711
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 00:40
نظام بانکی در هفت ماهه نخست سال جاری مبلغ ۳۸ تریلیون و ۵۵۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۴۴۰ هزار و ۳۰۰ نفر پرداخت کرده است.

اتاق خبر: براساس آمار سامانه قرض الحسنه ازدواج، از ابتدای راه‌اندازی این سامانه در سال ۱۳۸۸ تا تاریخ اول آبان ماه سال جاری، مبلغ ۲۴۲ تریلیون و ۷۷۳ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال تسهیلات در اختیار ۸ میلیون و ۳۰ هزار و ۴۴۷ نفر از هموطنان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از ازدواج جوانان و همچنین اجرای مفاد تبصره ۲۹ قانون بودجه سال جاری، ضمن ابلاغ و تعیین سهمیه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز و جاری به تمام بانک های کشور، اولویت، تسریع و تسهیل در اعطای این تسهیلات نسبت به سایر تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک ها را مورد تاکید قرار داده است.

هم اکنون تعداد متقاضیان در صف سامانه ازدواج این بانک ۶۹۲ هزار و ۴۶۲ نفر بوده که تعداد ۳۲۹ هزار و ۷۰۰ نفر از افراد یادشده در مراحل تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند. بدیهی است اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانک ها منوط به تکمیل مدارک مورد نظر بانک در مدت تعیین شده از سوی متقاضیان است.

شایان ذکر است تا پایان سال ۱۳۹۴ مجموعاً ۲۸ بانک، موسسه اعتباری و صندوق در سامانه ازدواج تسهیلات قرض‌الحسنه درحال فعالیت بوده‌اند و در سال جاری نیز بانک سینا به سامانه مذکور پیوسته است.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید