Performancing Metrics

توان رقابت با برزیل برای صادرات مرغ به کشورهای همسایه را داریم | اتاق خبر
کد خبر: 378052
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 10:55
رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تاکید کرد: کشورهای دورافتاده‌ای مانند برزیل سالانه حدود سه میلیون تن گوشت مرغ به کشورهای همسایه ما صادر می‌کنند و صادرکنندگان آن‌ها از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کنند و ما هم می‌توانیم با این کشور‌ها در صورت اختصا

اتاق خبر: رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ خبر داد و گفت: قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده ۴۳۰۰ تومان است.

او افزود: این قیمت برای کسانی است که پرداخت آن‌ها دو ماهه است؛ قیمت برای افرادی که بصورت نقد خرید می‌کنند نیز ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان ارزان‌تر است، این در حالی است که این افراد زمان تحویل محصول به مغازه دار پول را نقد دریافت می‌کنند؛ اما به مرغدار که می‌رسند برای خرید نقدی از قیمت اصلی مرغ کمتر پرداخت می‌کنند.

یوسفی با تاکید بر اینکه نوسانات قیمت مرغ همواره به ضرر مرغدار بوده است بیان داشت: تنها راهی که می‌توان تعادلی در تولید، عرضه و تقاضای گوشت مرغ ایجاد کرد تقویت صادرات است که دولت علیرغم محدودیت‌های مالی خود راهی به جز اختصاص یارانه به تولیدکنندگان و صادرکنندگان گوشت مرغ ندارد، چراکه کشورهای دورافتاده‌ای مانند برزیل سالانه حدود سه میلیون تن گوشت مرغ به کشورهای همسایه ما صادر می‌کنند و صادرکنندگان آن‌ها از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کنند و ما هم می‌توانیم با این کشور‌ها در صورت اختصاص یارانه رقابت کنیم.

اودر پاسخ به این سوال که قیمت نهاده‌های کشاورزی در سال جاری دچار تغییرات شده است یا خیر؟ بیان داشت: طی سه ماهه اخیر قیمت نهاده‌ها ثابت بوده است و شاهد هیچگونه کاهش قیمتی نیز نبوده‌ایم اما نوسانات قیمت مرغ مشکلاتی را به همراه داشته است.

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تاکید کرد: اگر تعادل در بازار تولید و مصرف گوشت مرغ بوجود نیاید هیچ امیدی برای بهبود بازار این محصول به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیست.

او در پایان نرخ هر کیلوگرم مرغ عرضه به مشتری را ۶۳۰۰ تومان اعلام کرد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید