Performancing Metrics

واقفین به حوزه آموزش عالی ورود کنند | اتاق خبر
کد خبر: 378217
تاریخ انتشار: 8 آبان 1395 - 01:53
وزیر علوم:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید واقفین نیز در حوزه های مختلف آموزش عالی به عنوان یک پشتوانه ورود یابند.
سفر وزیر علوم به مشهد

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد فرهادی در آیین افتتاح خوابگاه دخترانه دانشگاه بجنورد اظهارکرد: باید همانند دیگر کشورها، در ایران نیز واقفین به عنوان پشتوانه درآمدی در حوزه آموزش عالی ورود یابند.

وی ادامه داد: در دیگر کشورها در قالب مدلهای خاصی از طریق وقف به عنوان پشتوانه درآمدی دانشگاهها فعالیت می‌کنند.

فرهادی با اشاره به ورود خیرین و ایجاد بنیادهای حامی دانشگاهی در کشور، افزود: در سطح کشور ۵۰ بنیاد حامی در بخش‌های تحصیلی، زیستی، خوابگاهی، آزمایشگاهی و تجهیز ایجاد شده است.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون دانشگاه‌های کشور با کمبود ۱۰۰ هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و متاهل مواجه هستند.
محمد فرهادی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دانشگاه‌های کشور با کمبود ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و ۲۵ هزار ظرفیت نیز برای دانشجویان متاهل مواجه است.
وی با تاکید بر مشارکت خیرین در ساخت خوابگاه، افزود: چندین پروژه خیرساز خوابگاه در سطح کشور در حال احداث است.
فرهادی ادامه داد: در صورت مشارکت مردم و خیرین برای ساخت خوابگاه به آنان زمین داده می‌شود.
وزیر علوم با اشاره به افتتاح خوابگاه مصلی نژاد دانشگاه بجنورد، عنوان کرد: این خوابگاه از سوی خیرین ساخته و تجهیز شده که دارای ۲۰۴ نفر ظرفیت اسمی است.
فرهادی درباره دانشگاه‌های کارآفرین، خاطرنشان کرد: اقدامات بسیاری در این زمینه انجام و برخی از رشته‌ها نیز بازنگری شده است.
وی یادآورشد: ایجاد رشته‌های مهارتی طی سال های آینده در اولویت برنامه ها قرار دارد.
وزیر علوم با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها با جامعه عجین شده اند، عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید در متن جامعه باشند.
فرهادی با تاکید بر رعایت عدالت آموزشی، یادآورشد: با توجه به اینکه دانشگاه بجنورد عهده دار بخشی از مسئولیت حاکمیتی وزارتخانه است باید بعد توسعه متوازن در واحدهای آموزش عالی سایر شهرها را نیز دنبال کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت آموزش عالی خوب است، یادآورشد: باید تلاش شود تا این وضعیت بهتر هم شود.
فرهادی با اشاره به اینکه دانشگاه بجنورد، دانشگاهی جوان است که در پایه‌های بودجه‌ای کمتر دیده شده است، گفت: رشته ها و مقاطع تحصیلی که خریداری نداشته و کاری برای آن نیست، نباید دنبال شود، بنابراین رشته‌های دارای بازار کار باید مورد توجه قرار گیرد.
فرهادی با اشاره به جایگاه ویژه خراسان شمالی در حوزه‌های مختلف و نیاز جدی به آب به لحاظ کشاورزی در استان، ادامه داد: بنابراین باید دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد رشته‌های مورد نیاز در راستای رفع مشکلات منطقه، استان و کشور باشند.
وی خاطرنشان کرد: باید رشته‌های تحصیلی در دانشگاه ها متناسب با نیاز منطقه توسعه و گسترش یابد.
 
انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید