Performancing Metrics

پوتین درخواست ارتش برای از سرگیری حملات هوایی در شرق حلب را رد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 378280
تاریخ انتشار: 8 آبان 1395 - 17:14
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد، رئیس جمهوری کشورش درخواست ارتش را برای از سرگیری حملات هوایی در شرق حلب که تحت کنترل مخالفان سوری است، رد کرد.

اتاق خبر: دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: در بحبوحه حمله جدید مخالفان سوری در حلب پوتین درخواست ارتش روسیه را برای از سرگیری حملات هوایی در این شهر رد کرد.

 

وی افزود: پوتین صلاح نمی‌داند که حملات هوایی در حلب از سر گرفته شود و می‌خواهد کریدورهای انسانی در خارج از مناطق تحت کنترل مخالفان سوری در حلب برای خروج غیرنظامیان و مخالفان سوری باز بماند.

 

پسکوف ادامه داد: این آتش بس به واشنگتن فرصت می‌دهد تا به وعده‌های خود برای جدا سازی مخالفان میانه‌رو از شبه نظامیان مرتبط با القاعده در شرق حلب جامه عمل بپوشاند. با این حال روسیه این حق برای پیشنهاد تمامی حمایت‌های ممکن از ارتش سوریه را حفظ می‌کند.

 

ارتش روسیه از پوتین خواسته بود تا اجازه از سرگیری حملات هوایی در شرق حلب را به خاطر حملات جدید مخالفان سوری صادر کند.

 

ژنرال سرگئی رودسکوی، رئیس اداره عملیات در ستاد ارتش روسیه گفت: مخالفان سوری روز جمعه تلاش کردند تا محاصره شرق حلب را با استفاده از راکت‌انداز، توپخانه و خودروهای زرهی بشکنند. تمامی این حملات خنثی شده اما تلفات بسیاری در بین غیرنظامیان باعث شده است.

 

وی افزود: مهاجمان از توقف 10 روزه درگیری‌های نظامی در حلب که از سوی مسکو اعلام شده سوء استفاده می‌کند. در سه روز گذشته در پی حملات خمپاره‌ای مخالفان سوری به غرب حلب که تحت کنترل دولت دمشق قرار دارد 43 غیرنظامی کشته و 96 تن زخمی شدند. این حملات شامل حملات خمپاره‌ای به دو مدرسه نیز می‌باشد.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید