Performancing Metrics

فروش یکهزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تکمیل سد مخزنی هراز | اتاق خبر
کد خبر: 379099
تاریخ انتشار: 12 آبان 1395 - 14:17
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت که امسال اعتبار تکمیل سد هراز از محل فروش اوراق مشارکت به حدود یکهزار میلیارد ریال خواهد رسید.

اتاق خبر:محمد ابراهیم یخکشی شامگاه سه شنبه در نشست بررسی روند ساخت این سد در آمل، افزود: دولت تدبیر و امید امسال به خاطر حسن پیشرفت کار ساخت سد، 500 میلیارد ریال اعتبار افزایشی برای آن در نظر گرفته است.
وی اعتبار عمرانی تخصیصی یافته به سد هراز در سال گذشته را 140 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که عملیات اجرائی سد تاکنون حدود 30 درصد پیشرفت داشته که با برنامه پیش بینی شده، مطابقت دارد.
سد هراز بر روی رودخانه هراز در شهرستان آمل با هدف تامین آب کشاروزی و آشامیدنی شهرهای مرکزی مازندران و تولید برق در حال اجراست.
تاکنون تونل های انحراف آب و نیروگاه، حفاری های کف بستر اصلی و خاک ریزی های فرازبند و نشیب بند این سد انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران پیش بینی کرد که سد مخزنی هراز تا پایان سال 97 تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.
یخکشی گفت: با توجه به جایگاه مهم این سد در اقتصاد مازندران، انتظار می رود که مسئولان دستگاههای اجرایی استانی و نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی برای شتاب بخشیدن به روند ساخت آن پیگیری های ملی بیشتری انجام دهند.
سد هراز که یکی از بزرگ ترین سدهای مخزنی کشور محسوب می شود، از نوع سدهای خاکی سنگ ریزه ای با هسته رسی است.
حجم مخزنی این سد حدود 250 میلیون مترمکعب است و تا ظرفیت سرریز 650 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد.
سد هراز علاوه بر تامین آب آشامیدنی حدود یک میلیون و 200 هزار خانوار شهری مناطق مرکزی مازندران، آب مورد نیاز حدود یکصد هراز هکتار زمین کشاورزی شهرهای آمل، بابل، محمودآباد، فریدونکنار و بابلسر را نیز تامین خواهد کرد.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید