Performancing Metrics

جلوگیری از تغییر کاربری 335 هزار مترمربع زمین های کشاورزی گلستان | اتاق خبر
کد خبر: 379206
تاریخ انتشار: 13 آبان 1395 - 04:14
رئیس دادگستری کل گلستان با بیان این که از تغییر کاربری 335 هزار مترمربع زمین های کشاورزی در حاشیه روستاهای استان طی سال جاری جلوگیری شد، گفت: افراد سودجو درصدد تغییر غیرمجاز کاربری و فروش این اراضی بودند.

اتاق خبر:براساس اعلام دادگستری استان به ایرنا، هادی هاشمیان روز چهارشنبه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه 285 پرونده تغییر کاربری زمین های کشاورزی در محاکم استان تشکیل شد که تاکنون برای 208 فقره حکم صادر شده است.
وی اضافه کرد: با حکم قضات گلستانی برای 35 فقره از این پرونده ها نیز حکم قلع و قمع صادر شد.
رئیس دادگستری کل گلستان با تاکید براین که یکی از اولویت های مجموعه قضایی استان در زمینه حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی، پیشگیری است، گفت: با اقدام دادستان ها، 105 مورد فنس کشی و دیوارکشی هایی که مقدمه ای برای تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی و باغی بود، نیز در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی بدون تشریفات قانونی قلع و قمع شد.
هاشمیان؛ مبارزه با زمین‌خواری و دفاع از اراضی ملی را یک تکلیف شرعی و قانونی بیان کرد و افزود: برخوردهای قاطع دستگاه قضایی و آگاه شدن بیشتر مردم در خصوص حفظ اراضی ملی، منابع طبیعی و کشاورزی؛ دست اندازی به این عرصه ها را برای سودجویان و متخلفان سخت کرده است.
به گزارش ایرنا در بحث زمین خواری و تصرف سواحل در گلستان شهرستان های مختلف از جمله گرگان، کلاله، بندرگز، گمیشان و علی آباد از نقاط آسیب پذیر هستند، دورافتادگی از مرکز استان، بالا بودن قیمت زمین، موقعیت اراضی، ساحلی بودن و آب و هوای مناسب از دلایل تصرف غیرقانونی اراضی در استان است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران دارای 14 شهرستان است و درهمسایگی کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای مازندران ، سمنان وخراسان شمالی قرار دارد.
این استان دارای 452 هزار هکتار اراضی جنگلی و 862 هزار هکتار مرتع است.
اوایل ماه جاری نیز رئیس دادگستری کل گلستان اعلام کرد که در نیمه نخست امسال با احکام قضایی 438هکتار از اراضی ملی استان از دست متصرفان خلع ید و به منابع طبیعی بازگردانده شد.
به گفته هاشمیان؛ 417 هکتار از این اراضی مرتع و 21 هکتار عرصه جنگلی بوده است.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید