Performancing Metrics

معافیت تعرفه‌ای و جایزه صادراتی برای تولیدکنندگان کشمش | اتاق خبر
کد خبر: 379818
تاریخ انتشار: 17 آبان 1395 - 11:35
قائم مقام وزیر کشاورزی از مصوبه جدید دولت درباره معافیت تعرفه‌ای و جایزه صادراتی برای تولید کنندگان کشمش در راستای افزایش صادرات این محصول خبر داد.

اتاق خبر: علی اکبر مهرفرد، در راستای تقویت صادرات کشمش هیئت وزیران در مصوبه اخیر خود در جلسه آبان‌ماه که دو روز گذشته به ازای صادرات این محصول از معافیت تعرفه‌ای برای واردات موز استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه هیئت دولت به ازای هر کیلوگرم صادرات کشمش ۲۰۰ تومان جایزه صادراتی به تولید کنندگان پرداخت می‌شود؛ به گونه‌ای که صادرکننده با صادر کردن هر کیلوگرم از این محصول جایزه صادراتی به تولیدکننده می‌دهد.

قائم مقام وزیر کشاورزی خاطر نشان کرد: در گذشته مصوبه‌ای ابلاغ شد تا برای افزایش صادرات سیب معافیت تعرفه‌ای برای واردات موز در نظر گرفته شود تا تاجران این محصول بتواند در ازای صادرات سیب، موز را با تعرفه پنج درصد، یعنی ۲۰ درصد کمتر از گذشته وارد کنند که همین مصوبه برای کشمش نیز مصوب شد.

علی اکبر مهرفرد ادامه داد: در این راستا به ازای صادرات هر یک کیلوگرم کشمش، تاجران می توانند یک کیلوگرم موز با استفاده از معافیت تعرفه‌ای وارد کنند و این اتفاق می‌تواند در افزایش صادرات کشمش اثرگذار باشد.

قائم مقام وزیر کشاورزی گفت: از آن‌جا که ایران در کنار کشورهای آمریکا و ترکیه جزو بزرگترین تولید کنندگان کشمش به شمار می‌رود که در بازار صادراتی نیز وجود دارد. این مصوبه در راستای افزایش صادرات کشمش ابلاغ شده و به نفع تولیدکنندگان و تاجران خواهد بود.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید