Performancing Metrics

بهبود کیفیت مستلزم نظام‌مند شدن نظارت است | اتاق خبر
کد خبر: 379990
تاریخ انتشار: 18 آبان 1395 - 21:31
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:بهترین شاخص کیفیت، اخذ رضایتمندی مصرف کننده از کالا و خدمات است وتنها با نظام ‌مند شدن فرآیند نظارت می‌توانیم شاهد ارتقای کیفیت تولید باشیم.

اتاق خبر: سید محمود نوابی به مناسب روز ملی کیفیت در پیامی گفت:امروز اهتمام به کیفیت  یکی از اصلی ترین وظیفه حکومت‌ها  در قبال مردم است و جامعه ما هم از این مورد مستثنی نیست. ایمنی مردم که ناشی از توجه به کیفیت است نه تنها در بعد اقتصادی نقش آفرین است بلکه در ایجاد جامعه ای سالم نیز مؤثر است و در جامعه بین‌الملل نیز ایمنی به عنوان یکی از اساسی ترین حقوق مصرف کنندگان مورد توجه قرار گرفته است. جامعه اسلامی برای برخورداری از  اقتصادی شکوفا و کارآمد و رشد و توسعه پایدار باید کیفیت و مسایل مترتب برآن را از الزامات برنامه ها تلقی کند.

وی ادامه داد: هرکاری که انجام می‌شود می‌بایست به درستی و اتقان و مناسب با هدف تعریف شده آن انجام گیرد. رهبر معظم انقلاب در این باره  می‌فرمایند:" یک نکته اساسی که در باب کار وجود دارد و کارآفرینان باید به آن توجه کنند، مسئله مرغوبیت تولید داخلی است؛ کیفیت تولید داخلی است؛ این خیلی مهم است.»مفهوم رایج و قدیمی کیفیت از دیدگاه اقتصادی صرفاً به نتایج فرآیند تهیه محصول تکیه می‌کند که بر اساس آن درجه مرغوبیت محصولات و خدمات، تعیین می‌شود اما در فرآیند تصمیم گیری مشتریان که به قضاوت درباره کیفیت محصول و تصمیم به خرید آن منجر می گردد، در کنار مشخصه‌های فنی، مشخصه‌های دیگری مانند کمیّت، بسته بندی، رعایت سلیقه مشتری، خدمات قبل، حین و پس از فروش وقیمت متناسب با آن نقش مهمی را ایفا می ‌کنند.

وی در این پیام تصریح کرد: با وجود همه تفاوت‌های مفهومی بر مسأله کیفیت، همگان به ویژه آنانی که مسئولیت مستقیم و تعریف شده در حوزه کیفیت دارند، باید به بهبود مستمر کیفیت محصولات خود توجه جدی داشته باشند. برای رسیدن به جایگاه واقعی کیفیت، در مراکز اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید به تولید محصولات کیفی توجه کرده و از روش‌های مختلف و تجارب موفق برای ارتقای کیفی محصولات در همه زمینه‌ها استفاده کنیم. در برنامه‌ریزی‌های ارتقای کیفیت باید بیش از پیش به نتایج حاصل از آن توجه کنیم زیرا بهترین شاخص کیفیت، اخذ رضایتمندی مصرف کننده از کالا و خدمات است. بدون تردید کسانی که در این عرصه انجام وظیفه می کنند باید به نتیجه گرایی ارتقای کیفیت توجه کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص کالای داخلی تنها با نظام ‌مند شدن فرآیند نظارت و کنترل می‌توانیم شاهد ارتقای کیفیت کالا و خدمات داخلی باشیم،  ابراز امیدواری کرد: تلاش‌ فعالان این بخش موجبات حضور بیش از پیش کالاها و خدمات فنی و مهندسی کشور  را در بازارهای خارجی فراهم کند.

مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید