Performancing Metrics

۳ نامزدی ارمغان جشنواره «لایپزیگ» برای مستند A۱۵۷ | اتاق خبر
کد خبر: 380075
تاریخ انتشار: 19 آبان 1395 - 12:11
کارگردان فیلم گفت: فیلم مستند «A۱۵۷» در میان دوازده فیلم انتخاب شده جشنواره رقابتی «لایپزیگ» موفق شد در ۳ بخش کاندیدای دریافت جایزه شود و اقبال مخاطب را به همراه داشته باشد.

به گزارش اتاق خبر، بهروز نورانی‌پور کارگردان فیلم مستند« A157» درباره حضور فیلم در جشنواره «لایپزیگ»، گفت: اولین حضور جهانی فیلم در جشنواره الف جهانی صورت گرفت جشنواره ای که تنها 12 فیلم از سراسر دنیا برای بخش رقابتی خود در نظر می گیرد  در میان فیلمسازان به اسکار مستند مشهور است.

وی ادامه داد: در این جشنواره نامزد دریافت سه جایزه از جمله حقوق بشر، دستاورد فنی و کبوتر طلایی بودیم که متاسفانه جایزه ای به فیلم تعلق نگرفت شاید یکی از دلایل  آن حضور فیلمی با موضوع آشوئیتس بود.

نورانی پور درباره اقبال مخاطبین به فیلم گفت: فیلم اولین حضور بین المللی خود را تجربه می کرد و با اقبال بسیار پرشور مخاطبین روبرو شد و جلسه پرسش و پاسخ بسیار خوبی داشتیم. اقبال بسیار خوب مخاطب باعث شد تا پیشنهاد اکران فیلم در کشورهایی چون فرانسه ، لهستان ، بلژیک، یکی از شهرهای جنوب آلمان، هانوفر و هند را داشته باشیم که قرار است توسط خانم نقیبی پیگیری شود.

فیلم مستند «A157» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور از تولیدات مرکز مستند سوره – حوزه هنری است .

فیلم «A157» تاکنون جوایزی را در داخل کشور از جمله جشنواره فیلم فجر، مقاومت و سینما حقیقت  کسب کرده و این اولین حضور بین‌المللی این مستند است.


«A157» به روایت زندگی سه دختر در جنگ و مواجهه با خشونت است.

 

فارس

نظرات
ADS
ADS
پربازدید