Performancing Metrics

117 میلیون تن محصولات کشاورزی امسال در کشور تولید می شود | اتاق خبر
کد خبر: 380131
تاریخ انتشار: 19 آبان 1395 - 20:17
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال 117 تا 120 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید شود.

اتاق خبر: بخشنده:با اقدامات فنی و پشتیبانی های صورت گرفته در دولت یازدهم، تراز بازرگانی غذای کشور از منفی 8.1 میلیارد دلار در سال 92 به منفی 3.4 میلیارد دلار در سال 94 کاهش یعنی 4.7 میلیارد دلار بهبود یافت.

 عبدالمهدی بخشنده در برنامه اقتصاد ایران شبکه 5 سیما با اشاره به بندهای مرتبط با بخش کشاورزی در سیاست های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت:بندهای تامین امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی و افزایش ذخایر راهبردی محصولات اساسی در سیاست های اقتصاد مقاومتی ارتباط مستقیم با بخش کشاورزی دارد.

وی کاهش کسری تراز تجاری و رشد اقتصادی بخش کشاورزی،تامین امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی و افزایش بهره وری را از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود:امسال اجرای 15 پروژه اقتصاد مقاومتی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و مجری ملی و استانی برای اجرای این طرح ها تعیین شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با اقدامات فنی و پشتیبانی های صورت گرفته در دولت یازدهم، تراز بازرگانی غذای کشور از منفی 8.1 میلیارد دلار در سال 92 به منفی 3.4 میلیارد دلار در سال 94 کاهش یعنی 4.7 میلیارد دلار بهبود یافت.

 بخشنده پیش بینی کرد:تراز بازرگانی غذای کشور تا هفت سال آینده به صفر می رسد.

وی تصریح کرد:با افزایش بهره وری،تولید گندم با شرایط اقلیمی و بارشی مشابه از حدود 8 میلیون تن در سال 92 به بیش از 14 میلیون تن در سال جاری افزایش و خرید گندم کشاورزان از 4.8 میلیون تن در سال 92 به 11.5 میلیون تن در سال جاری رسید.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:افزایش تولید گندم حاصل دستاوردهای پژوهشگران کشاورزی در معرفی بیش از 30 رقم گندم ویژه هر اقلیم،تامین بذر گواهی شده،تامین ماشین آلات و ادوات کشاورزی،اقدام به موقع در مبارزه با آفات،تامین نهاده های با کیفیت اعم از کود و سم می باشد.

وی گفت:امسال بیش از 4 میلیون تن جو تولید شد و پیش بینی می شود 1.6 میلیون تن شکر تولید شود.

 بخشنده با اشاره به این که در مرغ و تخم مرغ خودکفاییم و صادرات داریم،خاطرنشان ساخت:در گوشت قرمز 90 درصد خوداتکا هستیم.

وی دستاوردهای بخش کشاورزی را حاصل تلاش تولیدکنندگان و برنامه ریزی و مدیریت وزارت جهاد کشاورزی عنوان و اظهار کرد:توسعه زیرساخت ها،تسطیح و یکپارچه سازی و آماده سازی اراضی،توسعه سامانه های نوین آبیاری از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که طرح تجهیز و نوسازی 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام اجرا و 220 هزار هکتار آن به کشاورزان تحویل شده،خاطرنشان کرد:طرح آبیاری با لوله در 46 هزار هکتار اراضی سیستان و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری 3 استان شمالی کشور در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی طرح پرورش ماهی در قفس را از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی اعلام و تصریح کرد: با اجرای این طرح امسال 20 هزارتن ماهی و تا پایان برنامه ششم 200 هزارتن ماهی به روش پرورش در قفس در کشور تولید می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که این وزارت پیشرو در اجرای طرح های بهره وری از منایع آب است،توسعه گلخانه ها برای کاهش مصرف آب و افزایش تولید را از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: پارسال 1 هزار هکتار به گلخانه های کشور اضافه شده و برای امسال اجرای 2200 هکتار گلخانه در دستور کار قرار دارد.

ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید