Performancing Metrics

مطالعه و پایش ۱۸۱ عامل بیماری در موجودات قابل‌مصرف انسان | اتاق خبر
کد خبر: 380298
تاریخ انتشار: 20 آبان 1395 - 19:10
رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: سازمان دامپزشکی حدود ۷۰۰ پایگاه در سراسر کشور در قالب ادارات شهرستانی و نمایندگی‌ها دارد که ذات این سازمان بر این است که بتواند حتماً تهدیدات را شناسایی و برای جلوگیری از چالش‌ها وارد برنامه‌های علمی و اجرای آن‌ها می‌شو

اتاق خبر: مهدی خلج با بیان اینکه این سازمان ۱۸۱ عامل بیماری را در تمامی موجودات قابل‌مصرف انسان هم‌زمان باید مورد مطالعه و پایش داشته باشد، اظهار کرد: ورود و خروج دام به‌ویژه در استان‌های مرزی از چالش‌های مهمی است که اگر دامپزشکی غافل بود کشور با مشکلات زیان‌باری روبرو می‌شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بابیان اینکه ۷۵ درصد از بیماری‌های عفونی جدید پایه‌های دامی دارد، ادامه داد: این‌گونه موارد اهمیت کار سازمان‌هایی همانند دامپزشکی را افزایش می‌دهد.

خلج اظهار کرد: در هفت‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۲ هزار مجوز برای صدور ده‌ها کالای مرتبط با دامپزشکی در کشور توسط این سازمان صادرشده است.

وی بابیان اینکه هرمزگان، استانی آبزی‌پروری به شمار رفته و در این استان ۱۰۲ مزرعه پرورش ماهی و میگو فعال است، افزود: دامپزشکی کشور مهیاکننده انضباط بهداشتی در این حوزه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۷۰ درصد گوشت وارداتی کشور از طریق هرمزگان مورد ترخیص قرار می‌گیرد، ادامه داد: در این استان نیازمند مساعدت بیشتر از سمت مسئولان هستیم تا بتوانیم علاوه بر اجرای طرح‌های مقابله‌ای با بیماری‌های دامی سایر حوزه‌های را نیز مورد پوشش مطلوب قرار دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خواستار تجهیز و بهینه‌سازی آزمایشگاه دامپزشکی استان شد و تأکید کرد: توسعه واحدهای آزمایشگاهی در این حوزه به سود همه جامعه است.

استاندار هرمزگان گفت: همه مسئولان باید تمام تلاش خود را برای سلامت و بهداشت دام در استان هرمزگان به‌کارگیرند.

 منطقه خلیج‌فارس، جاسم جادری در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور بابیان اینکه دامپزشکی استان هرمزگان از ادارات فعال و پیگیر به شمار می‌رود، اظهار کرد: اهمیت این سازمان در کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست چراکه اگر این سازمان نباشد، سلامت و موجودیت انسان درخطر می‌افتد.

وی ادامه داد: از همین رو همه مسئولان در این راستا باید تمام تلاش خود را برای سلامت و بهداشت دام در استان هرمزگان به‌کارگیرند و دراین‌بین در سطح استانی نیز ما کمک می‌کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: همواره تلاش داشته‌ایم تا حل مشکلات دامپزشکی استان موردتوجه قرار گیرد و در این راستا حمایت و کمک لازم را داشته باشیم.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید