Performancing Metrics

۹۰۰هزار هکتار جو کشت شد | اتاق خبر
کد خبر: 381609
تاریخ انتشار: 1 آذر 1395 - 12:35
مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد جو مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود،گفت: پیشنهاد ما برای نرخ خرید تضمینی جو ۱۰۹۲ تومان بوده است.

اتاق خبر: کاوه خاکسار با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جو مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، اظهارداشت: نیاز سالانه کشور به جو نزدیک به پنج میلیون تن است و سال زراعی ۹۵-۹۴ نزدیک به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن از این محصول در داخل تولید شد.

وی افزود: ما کارهای مدیریتی را در چارچوب اقتصاد مقاومتی انجام می‌دهیم و به دنبال افزایش عملکرد تولید این محصول هستیم.

خاکسار عملکرد مزارع دیم جو را در سال زراعی گذشته ۱۴۰۰ کیلوگرم در هکتار و مزارع آبی را ۳۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار عنوان کرد.

وی اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی، زیر کشت جو رفت که از این سطح ۷۰۰ هزار هکتار مربوط به اراضی آبی و یک میلیون هکتار اراضی دیم بود.

خاکسار با بیان این که برای سال زراعی جاری برنامه کشت یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار جو را داریم، گفت: تاکنون بیش از ۳۹۵ هزار و ۳۰۰ هکتار جو آبی و ۴۴۶ هزار و ۴۰۸ هکتار جو دیم کشت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت این محصول در اراضی کشور همچنان ادامه دارد، گفت: سال گذشته تا این ماه یک میلیون هکتار جو در کشور کشت شده بود.

وی در همین حال قیمت و مسایل مربوط به خرید جو را از دیگر عوامل موثر بر کشت این محصول دانست.

خاکسار ادامه داد: تاکنون در استان‌های خراسان رضوی ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ هکتار، کرمانشاه ۱۵۶ هزار و ۲۰۰ هکتار، همدان ۵۹ هزار و ۲۸۰ هکتار، آذربایجان شرقی بیش از ۵۰ هزار هکتار و استان مرکزی ۴۸ هزار هکتار جو کشت شده و در مناطق معتدل و گرم کشور هنوز کشت این محصول آغاز نشده است.

وی با بیان این که سال گذشته ۲۵ هزار تن بذر گواهی شده جو بین کشاورزان توزیع شد، اعلام کرد: امسال ۴۷ هزار تن بذر گواهی شده جو در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

خاکسار درباره قیمت تضمینی جو نیز اظهار داشت: قیمت تضمینی پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای سال زراعی جاری ۱۰۹۲ تومان به ازای هر کیلوگرم جو است.

وی تاکید کرد:با توجه به استفاده از ماشین آلات جدید و بذرکارها در اراضی و همچنین مبارزه به موقع با آفات در صورت رفع مسایل بازرگانی، ۱۰۰ درصد جو مورد نیاز کشور در داخل قابل تامین است.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید