Performancing Metrics

تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم به ضرر تولید است | اتاق خبر
کد خبر: 382385
تاریخ انتشار: 6 آذر 1395 - 18:25
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تعیین هرچه‌ سریع‌تر قیمت خرید تضمینی گندم گفت: تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم به ضرر تولید است.

اتاق خبر: سید راضی نوری، زمانی که آقای حجتی به وزارت جهاد آمد، قیمت خرید تضمینی در شهریورماه اعلام شد؛ این که امسال تا این حد تاخیر داشته به ضرر تولید در سال آینده است و ممکن است تولید از سال قبل کمتر باشد.

او تاکید کرد: قیمت‌ها باید  بر اساس مسائلی مثل اجاره‌بهای زمین، تعرفه آب، هزینه کارگر، تعیین شود. همه این تعرفه‌ها بالاست و سال به سال زیادتر می‌شود. علاوه بر این، نهاده‌ها، بذر و کود هم لازم است؛ ریسک‌پذیری بخش کشاورزی می‌طلبد که علاوه بر این هزینه‌ها، درصدی را هم برای سود کشاورزان در نظر بگیریم.

این نماینده مجلس متذکر شد: تعیین قیمت گندم نیاز به کار کارشناسانه دارد. سال گذشته قیمت خرید تضمینی، 1260 تومان بود، اگر 20 درصد اضافه قیمت نسبت به سال پیش درنظر بگیریم، حداقل باید 1400 تومان باشد.

نوری در رابطه با تفاوت قیمت پیشنهادی وزارت جهاد و قیمت مصوب دولت نیز گفت: وزارت جهاد پیشنهادتی را به دولت می‌دهد؛ دولت این مساله را در شورای اقتصاد بررسی می‌کند و گاهی این مبلغ پیشنهادی کمتر در نظر گرفته می‌شود اما 1400 تومان قیمت معقولی است.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید